מצבות גן עדן
מצבות גן עדןצילום: ISTOCK

כאשר אדם אהוב נפטר, יכול להיות שהדבר האחרון שתרצו להתעסק בו הוא המצבה. יחד עם זאת, מכיוון שהמצבה משמרת את הזיכרון של אותו אדם, עליכם לדאוג שהיא תהיה עמידה ומכבדת ושתישמר איתנה לאורך השנים. כדי שזה יקרה, חשוב להשקיע במצבה איכותית. השקעה שכזו כרוכה בעלויות, ולמרות שאולי התעסקות במחירי מצבות לא נמצאת בראש סדר העדיפויות שלכם בתקופה כזו, חשוב שכן לעשות מאמץ ולבדוק מחירים, קל וחומר לדעת מהם הגורמים שמשפיעים עליהם.

סוג האבן והשפעתה על המחיר

מצבות נועדו להישאר אחרי היקירים שנפטרו ולשמר את זכרם. לרוב, בני המשפחה בוחרים גם כיתוב מתאים שמסביר מי היו הנפטרים ומה הותירו מאחור בתקופת חייהם. מצבות מעוצבות מאבן נחשבות נפוצות, כאשר ישנם סוגים שונים של אבנים בהן ניתן להשתמש כמו למשל אבן חברון, שיש טורקי, גרניט, אבן שלהבת, אבן בזלת, אבן גלילית וכדומה. הסוגים השונים של אבנים ישפיעו על המחירים. דבר נוסף שישפיע על המחיר של המצבה הוא עיצובים או כיתובים מיוחדים.

המחירים של מצבות סטנדרטיות

כפי שצוין קודם, המחירים משתנים בהתאם לסוג האבן והעיצוב שתבחרו. ניתן לבדוק במחירון מצבות מעודכן מחירים שיכולים לנוע בין אלפי לעשרות אלפי שקלים.

  • מצבה מאבן חברון – מצבה מאבן חברון זו הבחירה הפשוטה ביותר וכשהיא כוללת את שם המנוח, שמות הוריו, תאריכי הלידה והפטירה, וחריטת האותיות ת.נ.צ.ב.ה מחירה ינוע בין 2,500 ל- 5,000 ₪.
  • מצבות מאבנים אחרות – אם אתם מעדיפים אבנים אחרות עבור המצבה כמו למשל שיש טורקי, גרניט, אבן גלילית או בזלת המחירים יעלו בהתאם וינועו בטווח של 4,000 ל- 12,000 ₪ ואף יותר - תלוי בסוג האבן שבחרתם והעיצוב.
  • מצבה כפולה – המחיר של מצבה ישתנה גם בהתאם לגודלה, כאשר מחירה של מצבה כפולה מאבן פשוטה ינוע בין 12,000 ל- 17,000 ₪. מצבה כפולה זו מצבה זוגית, ומחיריה יקרים יותר גם כתוצאה מהתכנון וההיערכות שנדרשים.
  • מצבה מיוחדת – אם תרצו עיצוב מיוחד, שכדי להוציא אותו לפועל יהיה צורך לעבוד עם אנשי מקצוע נוספים כמו למשל מסגר, רתך או נפח זכוכית, המחירים יעלו בהתאם. מחירן של מצבות מיוחדות יושפע גם מסוג האבן הנבחרת וינוע בין 8,000 ל- 15,000 ₪.
  • מצבה לבעלי חיים – במידה ואיבדתם בעל חיים יקר ואהוב ותרצו להזמין עבורו מצבה, כמובן שהדבר אפשרי. מחירה של מצבה כזו ינוע בין 1,500 ל-3,000 ₪. המחיר הנמוך יחסית מושפע ישירות מגודל המצבה (קטן יותר).

ההבדלים במחיר – משתנים גם בעקבות הכיתוב שתבחרו

ההבדלים במחירי מצבות בישראל נובעים מסוג האבן ומעיצוב המצבה. בנוסף, הם מושפעים גם מסוג הכיתוב שתבחרו. אי אפשר כמובן שלא יהיה שום כיתוב על המצבה וגודל האותיות וסוג הכיתוב עצמו ישפיעו על המחירים. בין האפשרויות שלכם: חריטה, כיתוב עופרת, הדבקת אותיות ברונזה, כיתוב בולט הפוך ועוד.

המאמר באדיבות חברת מצבות גן עדן