פרופ' אבי לוי
פרופ' אבי לויצילום: דוברות שאנן

פרופ' אבי לוי נבחר השבוע לתפקיד נשיא המכללה האקדמית דתית לחינוך "שאנן" בקריית שמואל - חיפה.

פרופ' לוי יחליף בתפקידו את פרופ' יחיאל פריש שכיהן קרוב לשני עשורים כנשיא המכללה.

פרופ' לוי הוא בוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטת באר שבע בתחום הפיזיולוגיה של בעלי החיים, במקביל להיותו מחנך ומוביל בהכשרת מורים במדינת ישראל.

פרופ' לוי נחשב לדמות ידועה בעולם האקדמיה בישראל, ועוסק במשך למעלה משלושה עשורים בתפקידי ניהול. הוא נחשב לאיש הצעיר ביותר שעמד אי פעם בראש מוסד אקדמי, כשבהיותו בן 34 בלבד כבר עמד בראש שלוחת מכללת אורות בנתיבות. זאת במקביל לכהונתו באותם ימים כאיש סגל בחוג לחינוך באוניברסיטת בן גוריון.

בשנת 1994 נקרא פרופ' לוי לדגל על ידי ראש מועצת שדות נגב באותה העת, הרב שמעון כלפא ז"ל, על מנת ולהקים את המוסד האקדמי הדתי הראשון לחינוך מיבנה ועד אילת, וייסד את המכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום שבמועצת שדות נגב, בראשה עמד במשך למעלה משני עשורים.

במהלך כהונתו היה פרופ' לוי אמון על הקמת שבע תוכניות לתואר ראשון בתחומים שונים מגילאי גן ועד חטה"ב, בנוסף לארבע תוכניות לתואר שני, והיה למוסד האקדמי לחינוך הראשון בישראל שהעניק הכשרה בחינוך מדעי בכל שכבות הגילאים מהגן בתואר ראשון ועד תואר שני.

בשנת 2015 פרש פרופ' לוי מתפקידו ונמנה עם חוקרי מו"פ קטיף במועצה אזורית שדות נגב ועסק ביחד עם מספר פרופסורים מאוניברסיטת בגן גוריון במחקר בתחום הקנאביס. בנוסף, שימש פרופ' לוי באותה עת כמרצה בתחום החינוך והמדעים במכללת שאנן, שכאמור בימים אלה נבחר לכהן בראשה.

פרופ' לוי הציב השבוע יעדים עם כניסתו לתפקיד והדגיש כי ״היעד שלנו הינו הכנת דור הבא של מחנכים-מורים בעלי כישורי הוראה ופדגוגיה המתאימים לעולם משתנה כמעט בכל תחום בחיים, תוך שינוי ושדרוג פרדיגמות בהוראה וחינוך. אני ניגש לתפקיד, כמו לכל תפקידי הקודמים בחרדת קודש ובתחושת שליחות״.

נשיא המכללה הפורש פרופ' יחיאל פריש: "פרופ' לוי הינו איש אקדמיה עטור הישגים וזכויות, ומחזיק בניסיון ניהולי עשירי בן עשרות שנים בניהול מערכות חינוך ומחקר, ובעל מניות יסוד בפיתוח עולם האקדמיה בפריפריה, כשייסד ועמד בראש המוסד האקדמי הדתי היחידי שקיים עד היום בכל מרחב דרום. עולם האקדמיה מתמודד עם אתגרים כלכליים חסרי תקדים, אליהם מצטרף האיחוד של המוסדות אקדמיים והמעבר הצפוי לוות"ת. אין ספק כי פרופ' לוי הוא האיש הנכון במקום הנכון להמשיך ולפתח את המכללה להישגים רבים ובבטחה".