יועז הנדל
יועז הנדלצילום: Yossi Aloni/Flash90

שעות אחרי שפוטר מתפקידו כשר התקשורת התראיין יועז הנדל למהדורה המרכזית של חדשות 12, ואמר כי הוא מבין מדוע בני גנץ החליט להעבירו מהתפקיד.

"אנחנו יוצאים לתהליך הזה, לצד גדעון סער, במודעות מוחלטת", אמר שר התקשורת לשעבר. "אנחנו מזדהים עם עמדותיו של גדעון סער ותומכים בו בידיעה שיש כאן משהו גדול יותר". הנדל הדגיש כי התפשר על ישיבה בממשלת נתניהו למרות שמעולם לא היה בעדו והצהיר: "לא ניתן לו אפשרות נוספת - אנחנו מייצרים חלופה ואם לא נצליח נשב באופוזיציה".

"מתוך זה ומתוך הבנה שגדעון הוא היחיד שיכול להחליף את נתניהו החלטנו לצאת מהממשלה מיד אחריו כשהכוונה לשיתוף פעולה ברורה". כשנשאל מדוע לא בחר להתפטר כפי שעשה ח"כ לשעבר סער הבהיר: "הודענו שאנחנו נרוץ איתו בבחירות הקרובות, אך רצינו להישאר ולטפל בכל מה שאנחנו עושים בתקופה הזו מתוך הבנה שיש תהליכים שצריך להשלים".

"הצטרפנו לכחול לבן כאנשי ימין, למרות מה שחשבו וטענו אחרים", הדגיש יו"ר סיעת "דרך ארץ". "רבים הצביעו לכחול לבן בידיעה שאנחנו דופן ימנית. כאשר הבנו שיש קואליציה שלא מתפקדת, החלטנו למצות את התפקיד עד הרגע האחרון תוך הבהרה שאנו מתכוונים לשתף פעולה בעתיד עם גדעון סער".

שר התקשורת לשעבר שב והדגיש בסיום דבריו: "נבחרנו בזכות ולא בחסד - העמדות שלנו ברורות ומעולם לא התחפשנו לשמאל. הגיע הזמן לבית מתאים לימין הממלכתי אצל גדעון סער".

כאמור, שר הביטחון ויו״ר כחול לבן בני גנץ הודיע הערב (שני) לשר התקשורת יועז הנדל על סיום תפקידו בממשלה, והחל בהליך העברתו מתפקיד של צבי האוזר, יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

גנץ אמר כי ״האוזר והנדל בחרו את ביתם הפוליטי החדש ובכך תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן״.

יו"ר כחול לבן גנץ החליט לפטר את האוזר והנדל לאחר שהשניים הודיעו על הצטרפות למפלגה של חבר הכנסת לשעבר גדעון סער. האוזר והנדל ימשיכו להיות חברי כנסת על עוד לא יתפטרו מתפקידם. תיק התקשורת יועבר מהנדל לידיו של שר הביטחון גנץ.

הנדל נפרד מחברי ''כחול לבן'' בקבוצת הוואטסאפ המשותפת שלהם: "לפעמים הפוליטיקה מובילה לכל מיני מצבים אבל רציתי להגיד כמה מילים אישיות. היה לי תענוג להיות אתכם בקבוצה אחת למרות חילוקי הדעות. אני מעריך מאוד את הקבוצה הזאת ואנשיה. יודע שכולם באו ממקום טוב. מודה לבני על הדוגמא האישית, הממלכתיות ואהבת האדם.

''דרכנו נפרדות פוליטית אבל מקווה שנדע להשאר חברים ולעשות טוב למען מדינת ישראל בעתיד. יועז", חתם הנדל את דבריו.

צבי האוזר: נתניהו בחר להמשיך ולפלג את ישראלערוץ כנסת

ביום רביעי האחרון הכריזו הנדל והאוזר כי יתמכו במועמדותו של סער לראשות הממשלה, "בבחירות הקרובות דרך ארץ תצטרף לתנועה של גדעון סער, הוא הבית המדויק לכל מאות אלפי תומכי הימין, ממלכתי כמונו שמחפשים עכשיו בית ראוי. צריך חלופה לנתניהו", אמר הנדל.

"מדינת ישראל נמצאת במשבר מניהוגתי מתמשך, שנתיים של כאוס פוליטי שמקורן אך ורק בהחלטה של נתניהו להעמיד את טובתו האישית לפני טובת המדינה", הוסיף.

לדבריו, "עשיתי כל מה שאני יכול כדי שתקום ממשלת אחדות ממלכתית, התפשרנו, קיווינו, אבל נתניהו לא ניצל את ההזדמנות הזאת כדי לרדת מבמת ההיסטוריה כראוי. מצבו המשפטי הכתיב את המצב הפוליטי ומכאן את דרך קבלת ההחלטות לגבי משבר הקורונה, המשבר הכלכלי חברתי, אין מקום לעוד פשרות".

"להיות ימני זה לא להיות ביביסט ולקבוע מה טוב בשביל המנהיג, אלא להפך - להחליט על פי אידיאולוגיה. הליכוד התבלבל בשנים האחרונות. גדעון סער לא", סיכם הנדל.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ צבי האוזר מתח ביקורת על ראש הממשלה: ''בשנתיים האחרונות,
מאז נבחרתי לכנסת, פעלתי כמיטב יכולתי לנסות ולהביא אחדות לישראל, עשיתי זאת גם במחיר פשרות לא פשוטות.

''יועז ואני, ראינו לנגד עיננו חברה משוסעת ומתפרקת, פעלנו למנוע ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה הערבית המשותפת שהייתה מרסקת עוד יותר את הלכידות, והעדפנו במודע לתת סיכוי לממשלת אחדות.
אבל נתניהו בחר להמשיך ולפלג את ישראל דווקא בשעת משבר קשה מנשוא. לצערנו, ממשלה זו כשלה בתפקידה''.

לדברי האוזר, ''בנקודה בה אנחנו נמצאים כעת, ברור לחלוטין שחלופה לנתניהו תקום רק מימין.
יש רק אדם אחד שמתאים למשימה הזו, אני מכיר אותו, מפעילות פוליטית ואידיאולוגית כבר 37 שנים:
עוד לפני הצבא, באוניברסיטה, ובתפקידים ציבוריים.

''מהיכרות אישית קרובה עם כל המועמדים לראשות ממשלה אני יכול לקבוע בלב שלם שגדעון סער הוא האיש המתאים ביותר לראשות הממשלה. היכן שאני מזהה פזיזות ותזזיתיות אצל אחרים, אני מזהה אצלו קור רוח, שיקול דעת, ואחריות. הוא האיש היחיד בשעה קשה זו, יכול לאחד סביבו את עם ישראל, ולהבטיח מנהיגות מנוסה וממלכתית שאנו כה זקוקים לה''.

ח''כ האוזר הוסיף: ''בשנים האחרונות היו מי שניסו לשנות את פניו של המחנה הלאומי. אני יודע שרבבות עדיין מצביעים 'ליכוד' וגם 'ימינה' הם עושים זאת בחריקת שיניים, בקריצת עין ובתחושה ש"אין ברירה אחרת. חבריי, היום לראשונה יש לכם ברירה. לכם ולכל אנשי המחנה הלאומי יש במי לבחור''.

''אני יודע, יגדפו אתכם, יטנפו עליכם, אבל אתם יודעים את האמת ואנחנו יודעים אותה: אתם אוהבים את מדינת ישראל; אתם הימין האמיתי, הערכי, האידאולוגי, היום, סוף, סוף, יש לכם שוב בית''.