אביבי חוגג הערב שיא קריירה
אביבי חוגג הערב שיא קריירהצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

מכבי ראשל"צ היא אחת משלוש קבוצות בלבד בליגה שטרם נוצחו במגרשן הביתי. למעשה, מאז ההפסד לנס ציונה בסיבוב השני אשתקד, היא ניצחה בשמונה מתשעת משחקי הליגה שלה באולמה הביתי, בית מכבי.

גם הערב (שני) זה בדיוק מה שקרה כשראשל"צ ניצחה בדרבי הכתומות של הליגה כשגברה על נס ציונה בתוצאה 74:79.

סגנית האלופה, שחזרה מפיגור דו-ספרתי בשני משחקי הבית הקודמים שלה העונה עשתה זאת גם הערב כשעד הדקה האחרונה של הרבע השלישי נראתה שהיא בדרך להפסד ביתי ראשון העונה בליגת ווינר סל. ואז הגיעו טריי לואיס ונועם אביבי שביחד היו בלתי ניתנים לעצירה עד לניצחון ביתי נוסף על השכנה הכתומה עם 74:79.

למעשה, עד אותה דקה בסוף הרבע השלישי, עמדו הכתומים מעיר היין על 4 שלשות מ-26 ניסיונות, ב-11 הדקות שלאחר מכן הספיקו להוסיף 8 מ-9 מעבר לקשת וזה מה שיצר את המומנטום החיובי שנעצר רק עם שריקת הסיום.

הניצחון מגיע לראשל"צ בצדק בעיקר בשל העובדה כי אמנם זו לא קלעה טוב בתחילת הערב, אך מיעטה לאבד כדורים ואת הראש וברגע שגם הזריקות נכנסו, ניצחונה לא הוטל בספק וזו שומרת על מאזן ביתי מושלם עם 100% הצלחה.

אביבי הצעיר, שחקן נבחרת הנוער של ישראל, סיים את המשחק עם שיאי קריירה של 22 נקודות, 10 ריבאונדים, 3 אסיסטים ומדד 29 והיה מי שהוביל את ראשל"צ לניצחון ביתי נוסף העונה.

נס ציונה שכבר הובילה ב-13 הפרש ברבע השלישי, מסיימת משחק נוסף עם הפסד ותקועה עמוק בתחתית טבלת ליגת ווינר סל.

במשחק נוסף הערב, שרדה הפועל אילת מותחן וחזרה לנצח כשגברה על מכבי חיפה לאחר מהפך גדול בתוצאה 85:81 בחוץ. חיפה עדיין ללא ניצחון העונה בבית.