252 עולים מבני המנשה נחתו בישראלמיכאל דימנשטיין

252 עולים חדשים משבט בני המנשה, המגיעים מצפון-מזרח הודו, נחתו הבוקר (שלישי) בישראל.

זאת הודות להחלטת הממשלה, שקידמה שרת העלייה והקליטה תמנו שטה בתמיכת הרב הראשי דוד לאו, שר הפנים אריה דרעי ושר החוץ גבי אשכנזי.

העלאתם של מאות העולים מתאפשרת לאחר הכנות רבות שהתבצעו בחודשים האחרונים בהובלת משרד העלייה והקליטה ובשיתוף עם ארגון "שבי ישראל".

מאות העולים הם חלק מקבוצה של אלפי בני ובנות המנשה הממתינים שנים ארוכות לעלות ארצה.

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, אמרה עם הגעת העולים: "בני המנשה יקרים לליבי, עם כניסתי לתפקיד שמתי לנגד עיניי בראש סדר העדיפויות את זירוז עלייתם של בני המנשה. אני שמחה שיש לי את הזכות לחדש את העלייה שלהם ארצה, לאחר שהובלתי להחלטה ייחודית בממשלה שאושרה פה אחד. אמשיך לפעול למענם כדי לוודא זירוז העלאתם של כל הנותרים בהודו. אנו זוכים לראות בבואם לישראל בחג החנוכה, וזהו אור גדול לכולנו. נלווה את העולים בכל תהליכי הקליטה ונדאג לסייע בהתאקלמות בחברה הישראלית".

מיכאל פרוינד, מייסד ויו"ר ארגון "שבי ישראל", הוסיף כי "בשעה שאנחנו מציינים את חג החנוכה וחוגגים את נס פך השמן, הגעתם ארצה של עולים משבט המנשה לאחר נתק של 2,700 שנות גלות, היא סוג של נס חנוכה מודרני, ועל כך תודותינו לשרה תמנו שטה. הסיפור של הקהילה המיוחדת הזאת שהצליחה לשמור על זיקתה לעם ישראל ולארץ ישראל במשך הדורות הוא מרגש ומעורר השראה, וכולי תקווה שנזכה לראות את יתר בני ובנות הקהילה עולים לישראל בקרוב".

בין מאות העולים שיגיעו לישראל, כ-50 משפחות וכ-24 רווקים. 4 מהעולים הם תינוקות עד גיל שנתיים, 39הם ילדים עד גיל 12, ו-19 עולים הם מבוגרים בני 62+.

העולים יעברו תהליך קליטה מהיר בנתב"ג ויועברו משם לבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות מטעם משרד העלייה והקליטה ופיקוד העורף.

משנת 2003 עלו לישראל 2437 עולים מבני מנשה, כאשר ב- 2019 עלו רק 24 נציגי הקהילה. כעת, 252 עולים נוספים מבני הקהילה זכו להגשים את החזון הציוני ולעלות לארץ ישראל.