ניצב קובי שבתאי
ניצב קובי שבתאיצילום: דוברות

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה החליט למנות את מפקד מג"ב ניצב קובי שבתאי כמפכ"ל הבא של משטרת ישראל. המינוי טעון את אישור הממשלה.

שבתאי יחליף את מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן שכיהן בתפקיד כמעט שנתיים, אחרי פרישתו של רוני אלשיך והעיכובים הממושכים במינוי מחליף.

בנוסף החליט אוחנה למנות את גונדר קטי פרי לתפקיד נציבת שירות בתי הסוהר.

את החלטתו קיבל השר אוחנה לאחר שבחודשים האחרונים נפגש עם כל הניצבים המכהנים במשטרת ישראל ועם מספר ניצבים בדימוס, וכן כל הגונדרים המכהנים בשירות בתי הסוהר.

ביממה האחרונה ערך השר אוחנה שיחות נוספות עם מספר מועמדים לתפקידים ובו הודה להם על נכונותם לשאת בתפקיד ועל שירותם המסור לאורך השנים למען ביטחון המדינה.

"הרעיון שעמד בבסיס החלטתי לגבי העומדים בראשות שני הארגונים הוא שמחד, אני סבור שלעומד בראש יש צורך בהיכרות מעמיקה עם הארגון וניסיון בתפקידים שונים, ומאידך – אני מאמין ששני הארגונים זקוקים לריענון ולשינוי. לכן, עשיתי כמיטב יכולתי לבחור מועמדים שיעמדו בשני התבחינים", אמר אוחנה.

לדבריו, "לאחר תקופה ממושכת בה ראיינתי גונדרים, ניצבים וניצבים בדימוס ושקלתי בכובד ראש את התאמתם, הגעתי למסקנה כי ניצב קובי שבתאי וגונדר קטי פרי הם האנשים המתאימים לעמוד בראשות משטרת ישראל ונציבות שירות בתי הסוהר ולהוביל אותם למול האתגרים הקיימים ולבצע את השינויים הדרושים כדי לחזק את אמון הציבור במערכות אכיפת החוק".

"ניצב יעקב (קובי) שבתאי הוא קצין ערכי, יוזם, בעל נסיון עשיר ועטור צל"שים. הוא הוביל את החיל בתקופה הקשה והמאתגרת של אינתיפאדת הסכינים, במהלכה לוחמי ולוחמות משמר הגבול ניצבו בחזית לשמירה על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל. משמר הגבול הפך תחת פיקודו לחיל המבוקש ביותר לשירות בקרב צעירות וצעירים בישראל, לפני כל היחידות הצה"ליות, וזאת באופן חסר תקדים. כל האמור בצירוף חזונו למשטרת ישראל ותכונות אופיו הביאו אותי למסקנה שהוא האדם המתאים להוביל את המשטרה ולחזק את אמון הציבור בה", נמסר מטעם המשרד לביטחון פנים בהודעה שפורסמה.

גונדר קטי פרי
גונדר קטי פריצילום: דוברות

עוד נאמר כי "גונדר קטי פרי היא קצינה פורצת דרך, מנוסה, מקצועית וערכית. פרי היא אשת שטח שצמחה בשב"ס בשורה ארוכה של תפקידים עד אשר מונתה לתפקיד מפקדת מחוז דרום, החולש על תשעה בתי כלא ובהם אלפי כלואים, רבים מהם אסירים ביטחוניים, ותחת פיקודה כ-2,500 סוהרות וסוהרים. פרי בעלת יכולות מרשימות ותפיסה ייחודית את הארגון והשפעתו הן על האסיר והן על החברה. כל אלה יחד עם תכניותה עבור שב"ס, שכנעו אותי שהיא האדם הנכון להצעיד את הארגון לעבר העתיד ולהעצים את חוסנו".

השר אוחנה הוסיף, "אני מבקש להודות לניצב מוטי כהן ולגונדר אשר וקנין שנשאו בשנתיים האחרונות באחריות כממלאי המקום של ראשי הארגונים במשטרת ישראל ובנציבות שירות בתי הסוהר. בכוונתי לפעול על מנת ששניהם יזכו להכרה מלאה של התנאים על התקופה הארוכה בה כיהנו כמ"מ. הם ראויים לכך".