דוד מידן
דוד מידןמרים אלסטר/פלאש 90

דוד מידן, בכיר מוסד לשעבר, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103fm על ד' שמיועד לתפקיד ראש המוסד.

"אני חושב שד' הוא איש טוב, במובן הזה שהוא איש ישר, הגון, איש של אנשים, בן אדם טוב", אמר מידן, והוסיף: "הרקע המבצעי שלו הוא מרשים. הוא בעצם התחיל במוסד לפני כ-25 שנה. עשה את כל המסלול המבצעי. אין תפקיד שהוא דילג עליו, הוא לא קיבל שום הנחה בשום תחנה. הוא איש משימתי שיודע להגדיר מטרות, הוא מאוד נחוש ואמיץ. הוא התחיל את הקריירה המבצעית שלו אצלי, ואת טבילת האש הראשונה שלו, הוא עשה איתי. ומאוד רציתי שהוא יהיה תחת פיקודי בהמשך, אבל יוסי לקח אותו ממני. ובעצם הוא עשה מסלול שלם תחת יוסי (כהן, ראש המוסד הנוכחי) והוא די הושפע ממנו. אני חושב שהוא ממשיך דרכו הטבעי. אני חושב שהוא מינוי טוב ואפשר להיות שקטים. יותר מהכול, כדאי להגיד שהוא אדם מאוד אנושי. אדם מהיישוב".

לדברי מידן, "יש אנשים שבשלבים די מוקדמים ראו שיש להם את זה, וחשבו שהם יגיעו רחוק. אני חושב שהוא אחד מהאנשים האלה. בשלבים התחלתיים של הקריירה שלו, זיהינו שיש לו גם יכולת פיקודית, וגם הבנה מבצעית וגם אומץ לב, הדברים האלה שבלעדיהם אתה לא יכול להתקדם - ראינו שיש לו את זה".

לגבי התפטרויות צפויות בעקבות המינוי הזה, אמר מידן כי "אחרי מינוי כזה, תמיד יש תזוזה, זה דבר די רגיל. זה לא דבר שונה, אני מניח שזה יהיה גם עכשיו. אבל לדעתי הוא יתקבל בארגון כמינוי טבעי. מי שרצה לפרוש, יפרוש. אין פה דרמה במינוי הזה".

אמרת קודם שהוא עשה את טבילת האש אצלך, מה זאת אומרת?
"לפני שאתה איש מבצעים, יש לך קורס שאתה צריך לעבור אותו, שאתה עושה פעילות אמיתית. ובתקופה ההיא שהוא עשה את זה, לפני כ-24 שנים, אז הוחלט שהוא יעשה את זה בשלוחות המבצעיות, ואני הייתי אז ראש השלוחה והוא היה אצלי. את המבצעים הראשונים שלו הוא עשה איתי. הוא נגע בדברים האמיתיים יחד איתי בראשית דרכו, בתקופה המאוד ראשונית שלו".

אתה מניח שהוא גם מומלצו של יוסי כהן?
"אני חושב שגם המועמד השני הוא מועמד טוב. אני לא יודע מה עבר בראשו של יוסי, הוא מאוד העריך את ד'. פגשתי את יוסי לאחרונה לפני כ-10 ימים, וגם עלה שמו של ד', והוא דיבר עליו בצורה מאוד טובה וחיוביות. בוא נגיד שאני לא הופתעתי שהוא זה שהתמנה. הופתעתי קצת מהעיתוי".

לקראת סיום השיחה, העריך מידן כי יוסי כהן, ראש המוסד הנוכחי צפוי לפרוש מהתפקיד בתוך חודשים בודדים.