אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: קובי ריכטר/TPS

ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, מנסה ליזום מהלך שמטרתו לאתגר את הליכוד מימין באמצעות מפלגה מאוחדת גדולה שתתחרה עם הליכוד.

ליברמן פנה לראשי שלוש מפלגות: נפתלי בנט, יאיר לפיד וגדעון סער והציע להם להקים יחד רשימה אחת שתתמודד בבחירות ראש בראש מול הליכוד בראשות נתניהו.

במכתב ששלח לשלושה ציין ליברמן כי הוא ער למחלוקות הקיימות על חלק מהנושאים החשובים לכל אחת מן המפלגות, אך ציין כי קיימת אפשרות להגיע להסכמות ולהתאחד סביב עקרונות בסיסיים.

"הקמת קואליציה ציונית וליברלית היא צורך השעה, במיוחד נוכח שיתוף הפעולה ההולך ומתהדק בין בנימין נתניהו לבין נציגי התנועה האיסלאמית. גוש כזה, אם יקום, יהיה אלטרנטיבה שלטונית אמיתית שתוכל להחליף את שלטון נתניהו, שרבים מאזרחי ישראל כל כך מצפים לה, והוא יוכל להוביל מהפכה שתזניק את מדינת ישראל להישגים ותשים אותה בשורה אחת עם המדינות המשגשגות בעולם", כתב ליברמן.

לקריאת מכתבו המלא של ליברמן לחצו כאן

לדבריו, "המציאות שבה אנו חיים היום מחייבת את כולנו להבטיח את המשך קיומה של מדינת ישראל כמדינה ציונית וליברלית. כיום, בסיעות הלא־ציוניות בכנסת ישראל, קרי הרשימה המשותפת, ש"ס ויהדות התורה, מכהנים קצת יותר מרבע מנבחרי הציבור – 31 ח"כים".

בין היתר הציע יו"ר ישראל ביתנו כקווי יסוד את הגבלת כהונת ראש הממשלה לעשר שנים מקסימום בשתי קדנציות, כינון חוקה לישראל והקמת בית משפט לחוקה.

לצד זאת הוא מציע שההסכמה תכלול גם שינויים משמעותיים בנושאי דת ומדינה כולל אישור נישואים אזרחיים, הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, חקיקת חובת לימודי ליבה, רפורמה בגיור וחוק גיוס חדש.

לדברי ליברמן יש גם אפשרות להתגבר על הבעייתיות בהרכבת הרשימה.

"יש לי הצעה פשוטה ומעשית שניתן להסכים עליה אם תהיה הסכמה עקרונית לגבי הקמת גוש ימין־מרכז ציוני וליברלי", סיכם יו"ר ישראל ביתנו.