ניצב קובי שבתאי
ניצב קובי שבתאיצילום: דוברות

השר אוחנה המליץ למנות את ניצב קובי שבתאי, מפקד מג"ב, לתפקיד מפכ"ל המשטרה. אמו, תקווה שבתאי, שוחחה עם גולן יוכפז וניסים משעל וסיפרה על התחושות שאופפות אותה מאז ההמלצה.

לדבריה, היא שמעה מסביבתה על ההמלצה למנות את בנה לתפקיד מפכ"ל המשטרה, אך לא האמינה עד ששוחחה עמו: "רציתי לשמוע מהפה של הבן שלי שזה אמת. הוא התקשר אליי ואמר לי שהוא נבחר. הוא אומר אמא את הראשונה שאני מודיע לה. שמחתי בשבילו ואני מאחלת לו הצלחה ושיעשה טוב רק לעם ישראל ויצליח". היא סיפרה כי: "הוא היה ילד טוב, הוא חושב, הוא יודע מה הוא עושה, תמיד חושב קדימה ויש לו כל מיני רעיונות. היה באמת ילד מוצלח".

תקווה הוסיפה ואמרה כי תמיד האמינה שבנה יגיע רחוק. "הוא אהב את זה, את הצבא, את המשטרה, את העם. הכול. הוא יצטרך לעבוד קשה וכל החיים הוא עבד קשה בשביל הצבא והכול. תאמינו לי, אני בקושי רואה אותו, אין לו זמן לבקר את אמא שלו. בעזרת השם יצליח ובהצלחה לכל עם ישראל".

מ"מ מפכ"ל המשטרה בשנתיים האחרונות, ניצב מוטי כהן, הודיע אמש (שלישי) כי הוא פורש משורות המשטרה לאחר שלא נבחר כמפקד הקבוע של הארגון.

במכתב שפרסם לפקודיו הוא מתח ביקורת על הניסיונות להתערב בעבודת המשטרה. "לצד האתגרים המוכרים, בתקופה האחרונה נאלצתי להתמודד גם עם אתגרים מסוג חדש, ניסיונות להתערבות בעבודת משטרת ישראל. מעורבות שאין לה מקום בארגון ולא נתתי לה יד. לנגד עיני עומדת כל העת חובת השמירה על עצמאות המשטרה. לכן, עשיתי כל שלאל ידי על מנת להדוף ניסיונות התערבות אלו ולהותיר את המשטרה נקייה מכל שיקול זר".

כהן לא חסך ביקורת מהדרג הפוליטי. "סוד גלוי הוא, כי ניתן היה במספר הזדמנויות במהלך השנתיים האחרונות למנות מפכ"ל במינוי קבע. במשטרת ישראל קצינים בכירים רבים הראויים להמשיך ולהוביל את הארגון ובכוחם לייצר בו יציבות. נראה כי ההחלטה שלא למנות מפכ"ל קבע משך זמן כה ממושך, לא הייתה נטולת שיקולים זרים. שנתיים הן תקופה ארוכה לשמש בה כממלא מקום מפכ"ל ועדיין, בחרתי להמשיך ולמלא את התפקיד עד למינוי מפכ"ל קבע לארגון. זאת, מתוך הבנה והכרה בגודל האחריות ותחושת השליחות בהובלת הארגון ובניהולו".