גילה גמליאל
גילה גמליאלצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפלגת הליכוד צונחת בסקרים ל־27 מנדטים, זאת בעקבות נטישת גדעון סער ויפעת שאשא ביטון.

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל התייחסה לסקרים האחרונים, וסיפרה כי נעשים מאמצים מאחורי הקלעים בכדי להימנע ממערכת בחירות נוספת. בהמשך הביעה את דעתה על מצבו המשפטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"עובדים כל הזמן מאחורי הקלעים כדי למנוע בחירות", אמרה גמליאל. ''אני מאמינה שעם רצון טוב, אפשר ליצור פלטפורמה מורחבת עם ימינה ועם כחול לבן... אנחנו לא מודאגים מגוש 'רק לא ביבי'. לצערי השיח הפך להיות פרסונלי ולא ענייני".

לטענת גמליאל, "מצבו המשפטי של ראש הממשלה הולך ומשתפר, עכשיו נדרשים לתקן את כתב האישום שלו".

מוקדם יותר, יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר התייחס להצטרפות ח"כ יפעת שאשא ביטון אל גדעון סער. "היתה לה תרומה מאוד גדולה לגל השני של הקורונה... כיו"ר ועדת הקורונה בכנסת היא פתחה סקטורים, בניגוד לדעת אנשי המקצוע, והיא הטעתה את הסקטורים האלה, שאחר כך נכנסו לסגר", אמר זוהר.

סקר מנדטים שערך מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, ופורסם הבוקר ברדיו 103FM, מראה כי הצטרפותה של ח"כ יפעת שאשא ביטון למפלגתו החדשה של גדעון סער מחזקת משמעותית את המפלגה החדשה.

לפי הסקר, הליכוד זוכה ל-27 מנדטים, בעוד תנועתו של סער זוכה ל-20 מנדטים. המפלגה השלישית בגודלה היא יש עתיד עם 15 מנדטים, וימינה ממשיכה במגמת ההיחלשות עם 14 מנדטים.

הרשימה המשותפת זוכה ל-11 מנדטים. המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, זוכות לשמונה מנדטים כל אחת. ישראל ביתנו זוכה לשבעה מנדטים. מרצ זוכה לחמישה מנדטים וכך גם כחול לבן.

מפלגות העבודה, גשר, הבית היהודי ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה.