"זה השלום האמיתי". חיים וייצמןיהונתן גוטליב

איש העסקים חיים וייצמן אמר היום (רביעי) לערוץ 7 כי השלום נמדד בעסקים ובירך על הסכמי השלום בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות.

"זה שיגעון השלום הזה, זה שלום אמיתי", אמר וייצמן. "השלום הזה הוא השלום האמיתי. השלום של מצרים ושל ירדן זה חרטא. זה של הפוליטיקאים. אתה ראית שלום עם המצרים? אתה נכנס אליהם רוצים לרצוח אותך. לירדן מישהו מתקרב לשמה?"

וייצמן שוהה כעת בדובאי במסגרת כנס נדל"ן 'ישראל - דובאי' שיזמה חברת 'ישרא-דובאי' בראשותו, יחד עם חברת 'ויצמן פרופרטיז'.

לדבריו, "הישראלים כבר התחילו להשקיע בדובאי, רק שהם ממהרים מידי כי הם לא מבינים מה קורה בשוק. הם מתלהבים וקונים ולא יודעים מה לפתוח, איזה חברה, לקנות על שם מי".

אפיק ההשקעות בדובאי נפתח לישראלים יחד עם הזדמנויות. "הגיעה הקורונה וקברה את הכל והם (מחירי הנדל"ן באיחוד האמירויות, י"ג) חזרו למצב של לפני 2008", ציין. "עכשיו זה הזמן הכי טוב להשקיע. אני חושב שבעזרת ה', מקסימום תוך שנה וחצי, יותר מ-20% עלייה. הישראלים, חוץ מהדיבורים שהם עושים וזה כבר מעלה את המחיר, הם גם השקיעו כסף. יש אנשים שקונים ממני בטלפון, גם בצרפת וגם בישראל".

כאמור, עשרות אנשי עסקים, יזמי נדל"ן מישראל, צרפת, גיאורגיה ומדינות נוספות, יחד עם רבנים ואנשי ציבור הגיעו בתחילת השבוע לדובאי לכנס 'ישראל - דובאי' שיזמה חברת 'ישרא-דובאי' בראשות איש העסקים וייצמן וחברת 'ויצמן פרופרטיז'.

הכנס משלב כנסים מקצועיים לצד חגיגת חנוכה באווירה יהודית מסורתית על אדמת דובאי. במסגרת הכנס, כאקט הוקרה לידידות הנרקמת בין העמים, יתייצבו רבנים ואימאמים בכירים לטקס הפרחת יוני שלום. כמו כן, תתקיים הדלקת נרות חנוכה בסמוך למגדל הבורג' חליפה המפורסם.

"אנו נמצאים בחנוכה, ימים של ניסים ועוצמה של העם היהודי", אמר וייצמן. "שנה שעברה אף אחד לא האמין שאת חנוכה השנה נחגוג בהדלקת נרות חנוכה בדובאי עם חברינו החדשים מהאמירויות. לצד הקשרים החבריים אני בונים כאן גם קשרים עסקיים הדוקים שיפתחו אפשרויות רבות ומגוונות למשקעים מישראל וממדינות נוספות".