מיכאל ביטון בעשהאל
מיכאל ביטון בעשהאלצילום: פרדי ברמי

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון סייר אתמול (ג') במועצה האזורית הר חברון בליווי יוחאי דמרי ראש המועצה.

במהלך הסיור נחשף השר להיקפי הבניה הערבית הלא חוקית בספר מדבר יהודה ובשטחי C, כאשר מעל אלפיים בתים לא חוקיים נבנו בהכוונת הרשות הפלשתינית ובמימון מדינות אירופה, לצד כבישים סלולים, רשת חשמל, מים ותאורה, בתי ספר ומבני ציבור שהוקמו בניגוד לחוק על ידי הרשות הפלשתינית.

בהמשך הסיור ביקר השר ביישוב עשהאל, שם עמד מקרוב על סוגיית הישובים הצעירים, מאות משפחות הממתינות להסדרה שתאפשר לרשויות המדינה להקים תשתיות הומניטריות בתחומי החשמל, מים ותקשורת. השר נפגש עם התושבים וקיבל ציור של בית שהעניקה לו הלל בת ה-6. בתום הסיור הדליק נרות בבית הכנסת במרכז היישוב.

בפגישת עבודה שנערכה באתר המורשת סוסיא ביקש ראש המועצה דמרי את התערבות השר ביטון בסוגיות בניה התקועות שנים רבות בשל בעיות סטטוטוריות שאינן מאפשרות התפתחות טבעית של יישובים והקמת מפעלים בשטח שהוקצה לאזור תעשיה.

יוחאי דמרי הודה לשר ביטון על הביקור: "הסיור המקצועי והתערבותו של חברי השר מיכאל ביטון אפשרו לנו כבר להתקדם במספר נושאים חשובים ביותר עבור התושבים. ביקשתי מהשר להביא להסדרת היישובים הצעירים, שכולם נמצאים על אדמות מדינה. אלפי משפחות שבויות של מציאות פוליטית וזכויות האזרח הבסיסיות וההומניטריות ביותר נפגעות רק כי הם גרים ביהודה ושומרון.

''בנוסף נדרשת התגייסות מלאה של משרד הביטחון לטיפול בסוגית ההשתלטות הלא חוקית על אדמות המדינה שמובילים הפלשתינים במימון מדינות אירופה הפוגעת ברגל גסה בריבונות הישראלית. הערכתי הרבה לשר ביטון ולצוותו על ההקשבה, הרצינות הממלכתיות, והפתרונות שהוצעו", אמר ראש מועצת הר חברון.