חולצת הצעיר שהותקף
חולצת הצעיר שהותקףצילום: 'חוננו'

ארגון 'חוננו' הגיש ערר לפרקליטות המדינה בעקבות סגירת תיק כנגד חשוד אשר השליך בקבוק זכוכית לעבר קטין ופצע אותו בראשו כאשר צעד בעיר העתיקה לפני כשנה.

החשוד אשר נתפס על ידי כוחות המשטרה, הודה במעשה ואף תועד במצלמות האבטחה, אך לא הועמד לדין.

בערר שהוגש נכתב כי "בתאריך 11/8/2019, בעיצומו של צום ט' באב, ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים, הותקף המערער באמצעות בקבוק זכוכית שהושלך לעברו, פגע בראשו וגרם לו פציעות בראש אשר הזקיקו לפינוי לבי"ח. האירוע תועד ואף נלכד חשוד העונה לשם מחמוד אבו טרוקי, אשר הודה במעשה וקשר עצמו לאירוע, אך טען שהותקף קודם בידי יהודים אחרים", ציין עו"ד חיים בלייכר אשר מייצג את הקטין.

"חרף כך, באופן תמוה, וללא כל הסבר מתקבל על הדעת, התיק נסגר בידי פרקליטות מחוז ירושלים והחשוד לא הועמד לדין בגין פציעת העורר .מאחר שהאירוע מתועד, והראיות בתיק חד משמעיות, יבקש המערער לקבל את הערעור להלן ולהעמיד את החשוד בהקדם לדין".

עוד טען כי "בראיות קיימות כל ראיות הזהב כדי להביא להרשעת החשוד החל מסרטון המתעד מזוויות רבות את האירוע והשלכת הבקבוק וכלה בהודאת החשוד כדלהלן".

"כנגד החשוד יש די והותר ראיות לתקיפה מכוונת שגרמה לפציעה של ממש באמצעות בקבוק זכוכית מלא מיץ. בסרטונים ניתן להבחין בקלות שהחשוד זורק את הבקבוק לעבר היהודים באופן מכוון. מנגד המערער לא תקף את החשוד או כל אדם אחר, כל חטאו היה בכך שהלך עם אנשים אחרים במטרה להתפלל סביב שערי הר הבית ביום חרבן בית המקדש", אמר.

לדבריו, "החשוד ניסה לתקוף באמצעות כיסא, כשלא הצליח תקף באמצעות השלכת בקבוק זכוכית, אף לאחר שכבר בודד מהאירוע ולא נשקפה לו כל סכנה. החשוד זרק בעוצמה בקבוק זכוכית לעבר מספר יהודים , פגע ופצע. תוצאות הפציעה חמורות אך היו יכולות להיות חמורות בהרבה ולהסתיים בפגיעה מוחית במערער כפי החשש בתחילה".

כמו כן הדגיש עו"ד בלייכר, "תקיפת יהודים בעיר העתיקה הינה תופעה רווחת הראויה לכל גנאי. יש לפעול בכל המישורים כדי למגר תופעה זו. כך גם כאן כשנתפס חשוד בגין תקיפה חמורה עם בסיס ראייתי מוצק יש לחתור לכך שיעמוד לדין וייענש בחומרה על מנת להרתיע מפני מעשים דומים".

הוא תקף את החלטת המשטרה לסגור את התיק. "סגירת התיק ואי העמדה לדין של המתפרע מהווה מחדל חמור ביותר של הפרקליטות. יהודים אינם שק חבטות של ערבים שמתעצבנים ודמם לא הפקר. מחבל שזרק בקבוק זכוכית מלא לעבר קבוצת יהודים במטרה לסכן את חייהם ופצע יהודי מקומו מאחור סורג ובריח. אנו מצפים שיופקו הלקחים והעיוות יתוקן על ידי הפרקליטות במהרה".

ממשטרת ישראל נמסר: "ברחבי העיר העתיקה בירושלים פועלים בהדיקות עשרות שוטרים ולוחמי מג"ב במהלך שעות היממה במשימה לשמור על הסדר וביטחון הציבור. בניגוד לנטען, לא קיימת תופעה שיטתית של פגיעה או הצקה לציבור היהודי או בציבור אחר המסתובב בה, וכל מקרה שכזה המתרחש נחקר תוך כוונה למצות את הדין עם אותם חשודים, כפי שנעשה במקרה המתואר בכתבה".