פורטוגל
פורטוגלצילום: pixabay

כשחושבים על הליך הוצאת אזרחות קופצות לראש מילים כמו בירוקרטיה וטופסולוגיה, אבל אם עושים את זה נכון, ועוברים את ההליך להוצאת אזרחות פורטוגלית באמצעות חברה גדולה ומובילה בתחום, היא זו שתתמודד עם כל הבירוקרטיה. הנה כל מה שצריך לדעת על התהליך

בשנים האחרונות הפכה האזרחות הפורטוגלית למבוקשת מאוד בקרב ישראלים. ומה הפלא? היא מאפשרת לזכאים, יהודים צאצאי ספרד ופורטוגל, לטייל, לעבוד, ללמוד ולהתגורר בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי בלי הגבלת זמן, וליהנות גם מהזכויות וההטבות הסוציאליות שמקבלים התושבים של אותה מדינה.

אמנם כשחושבים על הליך הוצאת אזרחות קופצות לראש מילים פחות נעימות כמו בירוקרטיה וטופסולוגיה, אבל אם עושים את זה נכון, באמצעות חברה גדולה, מקצועית ומובילה בתחום המתמחה בבקשות לאזרחות פורטוגלית, היא זו שתעשה את "העבודה השחורה" בשבילכם, ותתמודד עם הרשויות השונות בארץ ובפורטוגל.

מאיפה הגיעו ההורים?

אז איך מקבלים אזרחות פורטוגלית ובמה כרוך התהליך? בשלב הראשון תצטרכו להוכיח שאתם אכן צאצאים למגורשי ספרד ופורטוגל, וגם את יהדותכם. אין מה להיבהל, הכוונה בדרך כלל להוכחה שהוריכם או הסבים שלכם הגיעו מאחת המדינות המזכות - מרוקו, אלג'יר, טוניס, לוב, מצרים, יוון, טורקיה, בולגריה, ארצות הבלקן, סוריה, לבנון ודרום אמריקה, או ששם המשפחה שלכם מופיע ברשימות הפורטוגליות. תתבקשו להכין עץ שורשים להצגת המוצא ולתמיכה בבקשת האזרחות, ואם אתם עוברים את התהליך עם חברה גדולה ומנוסה בתחום, היא תסייע לכם במשימה.

איך קשורה הקהילה היהודית בפורטוגל לבקשה שלכם?

ויש עוד חשיבות להגשת הבקשה בסיוע חברה מובילה ומקצועית: ממשלת פורטוגל הסמיכה את הקהילות היהודיות החיות במדינה לספק אישור למי שהן הכירו בו כצאצא של מגורשי ספרד ופורטוגל. האישור שלהן קריטי בתהליך וממשלת פורטוגל מעניקה לו משקל רב, ולכן לא כדאי לפספס את השלב הזה. אל דאגה, גם כאן החברה המטפלת עבורכם בהליך הוצאת האזרחות היא זו שתבצע את הפנייה לקהילה היהודית בפורטוגל ותעביר בשמכם בקשה רשמית, בצירוף כל המסמכים התומכים המאשרים את המוצא שלכם.

החברה תדאג לבירוקרטיה, אתם תדאגו לחגיגות

החלק הבא בתהליך הוא בעיקר בירוקרטי, אבל גם הפעם, ניחשתם נכון, מי שתתמודד עמו היא החברה שאיתה אתם עוברים את ההליך: היא זו שתארגן את כל המסמכים שסיפקתם - צילום ת.ז ודרכון ישראלי, תעודת לידה, תעודת נישואים ובצירוף האישור מהקהילה היהודית בפורטוגל. החברה תדאג להגיש את כל המסמכים כשהם מתורגמים לפורטוגזית ומאושרים על ידי הרשויות והגורמים הרלוונטיים בארץ ובפורטוגל, וחתומים בידי נוטריון פורטוגלי בחותמת אפוסטיל.

כעת הבקשה הרשמית לאזרחות הפורטוגלית שלכם מוגשת למשרד המשפטים בפורטוגל, ולאחר תשלום האגרות הממשלה תבחן את הבקשה שלכם ותחליט בעניינכם. אורך התהליך עשוי להשתנות בכל עת בהתאם להחלטות ממשלת פורטוגל ותלוי בפרמטרים רבים, הזמן הממוצע נע בין 24-29 חודשים מרגע הגשת הבקשה לממשלת פורטוגל.

זה אולי נראה כמו הרבה זמן, אבל ההמתנה משתלמת מאוד - בסופה יחכו לכם האזרחות והדרכון הפורטוגלי, שיפתחו בפניכם דלתות חדשות והזדמנויות מרגשות באירופה לנופש, עבודה, מגורים, לימודים, עסקים ועוד.