עומר ינקלביץ'
עומר ינקלביץ'צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' (כחול לבן) פעלה ביממות האחרונות כדי לאפשר חופש הצבעה בכחול לבן סביב החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון.

בסופו של דבר, יו"ר המפלגה ושר הביטחון בני גנץ אישר לשלוש חברות ''כחול לבן'' להצביע בעד החוק: השרה ינקלביץ', שרת הקליטה פנינה תמנו שטה וחברת הכנסת הילה שי וזאן.

"למען אחינו תושבי יהודה ושומרון לא אחשה", אמרה ינקלביץ' לאחר ההצבעה במליאת הכנסת. ''צעד חשוב בדרך לחיים נורמליים עבור המתיישבים".

גורם בהתיישבות הצעירה אמר בעקבות הצבעת שלוש חברות הכנסת מכחול לבן: ״מגיע שאפו ענק לשרה ינקלביץ שביממה האחרונה הובילה גוש לאומי ופעלה באומץ מול יו״ר המפלגה גנץ כדי לאפשר חופש הצבעה״.

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את חוק הסדרת ההתיישבות הצעירהערוץ כנסת

כאמור, מליאת הכנסת אישרה אחר הצהריים (רביעי) בקריאת טרומית את הצעת חוק 'מרקם חיים' שמטרתו להביא להסדרת היישובים הצעירים ביהודה ושומרון. ח"כ בצלאל סמוטריץ', מציע החוק, קרא לעשות מאמצים לקדמו במהירות שיא לפני שהכנסת תתפזר.

"זהו ‏ניצחון ראשון עבור ההתיישבות הצעירה. אבל זו רק תחילת הדרך. את החוק הזה נצטרך להעביר ב- 3 קריאות כבר בשבוע הבא והחלטת ממשלה כבר מחר. אדוני ראש הממשלה ‎נתניהו הכדור אצלך. אל תאשר לגנץ להביא שום דבר לממשלה בלי זה", אמר סמוטריץ'.

שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב ואמר כי "הצעת החוק היא מוטית ולא נכונה ועל כן נתנגד לה".

סמוטריץ': נידרש לבליץ חקיקה להסדרהערוץ הכנסת

יו"ר משותף של שדולת ארץ ישראל, ח"כ חיים כץ מהליכוד, אמר כי "הגיע הזמן שכנסת ישראל תצביע ותיתן זכויות ליישובים במדינת ישראל שקמו בשותפות עם הממשלה על אדמות מדינה".

"אין סיבה שילדים קטנים לא יקבלו גנים ושמה שמקבל כל אזרח, הם לא יקבלו. אני מקווה שהיום התחלנו בתהליך שיביא ל-37 יישובים שחלקם מחכים כבר 28 שנים, זכויות בסיסיות שמגיעות לכל אדם", הוסיף כץ.

ח"כ איילת שקד ציינה כי "אם הכנסת באמת תתפזר לחוק שאושר בקריאה טרומית לא תהיה משמעות. צריך שהממשלה תאשר את ההחלטה המוכנה של השרים הנגבי וביטון להסדרת ההתיישבות הצעירה. יש חלון הזדמנויות של כמה ימים וחבל לפספס אותו. זה בידיים של ראש הממשלה והוא צריך לקדם זאת".

ח"כ מתן כהנא אמר, "ההיגיון ניצח והחוק עבר ברוב גדול בכנסת. אנחנו צריכים לדאוג לאנשים האלה שהמדינה שלחה אותם לגור במקומות האלה ואני מקווה שהממשלה תפעל, כי אם לא יתקבלו החלטות בממשלה נקדם את הנושא בחקיקה".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, ציין כי "הרוב הגדול בכנסת בקריאה הטרומית מראה שהסוגיה הזו היא מעל