אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

כמה מבכירי הרבנים בציונות הדתית אשר התארגנו לקבוצה אחת תחת השם "איחוד הרבנים אוהבי העם התורה והארץ", הוציאו הערב (רביעי) הודעת גינוי לכוונה להחליף את התארים "אבא" ו"אמא" בטפסים רשמיים של המדינה ל"הורה 1" ו"הורה 2".

על פי הדיווח בחדשות 13, הרבנים המליצו שלא לתת לגיטימציה לטפסים הללו, וקראו לכל מי שנתקל בטופס כזה "מעוות", כלשונם, למחוק את המילים "הורה 1" ו"הורה 2" - ולכתוב במקומם "אמא" ו"אבא".

"התורה והמסורת הישראלית מכירות רק במסגרת משפחתית בסיסית אחת שהיא: אבא אמא וילדים", הסבירו. "אם לעיתים נוצר חסר באחד המרכיבים, אז ראוי לחתור להשלמתו".

במסמך ציינו הרבנים כי יש לשמור על המנהג "אמא ואבא של שבת", שמיושם כבר שנים רבות בגני הילדים. "אנו קוראים לציבור להקפיד מאוד לשמר בכל המסגרות החינוכיות, מהגנים ועד למסגרות הבוגרים של הציבור הדתי את ערכי המשפחה המסורתיים".

"אין לקבל תוכן חינוכי המזלזל במשפחה או נותן לגיטימציה למשפחה מסוג אחר", הבהירו. "לאחרונה קמו גופים שונים בציבוריות הישראלית שפועלים כדי לפגוע במסגרת המשפחתית המוכרת בעם ישראל מדורי דורות. חלקם פועלים בגלוי אך חלקם פועלים בעקיפין ועורמה ונותנים לגיטימיות למשפחה מסוג שונה שאינו ראוי לשמו, ואינו מקובל במסורת ישראל".

בסוף הדברים, פנו לרבנים אחרים ולמחנכים, "ללמד ולחזק את ערכי המשפחה. אנו גם פונים לאנשי הציבור לפעול ככל יכולתם לפעול כדי להגדיל ולחזק את ערך המשפחה בציבוריות הישראלית".

בין הרבנים החברים באיחוד וחתומים על המסמך: הרב חיים דרוקמן, הרב זלמן ברוך מלמד, הרב יעקב אריאל, הרב צפניה דרורי, הרב אליעזר ולדמן, הרב אריה שטרן, הרב מרדכי שטרנברג, הרב חיים שטיינר ורבנים נוספים

צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט