משה ושמחה נזרי
משה ושמחה נזריצילום: באדיבות המשפחה

משה ושמחה ניזרי ממגדל העמק הם בני הזוג שנהרגו בתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה היום (רביעי) בין משאית ורכב פרטי בכביש 90 ליד הכפר עוג'ה בבקעת הירדן.

משה בן ה-75, גמלאי המשטרה ואשתו שמחה בת ה-63, מטפלת בקשישים, היו בדרכם לנופש בים המלח.

המשטרה חוקרת מדוע הרכב שבו נסעו סטה ממסלולו והתנגש במשאית שהגיעה ממול. משה ושמחה הותירו אחריהם שישה ילדים.

ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה אמר כי "משפחת מגדל העמק כואבת ודואבת את הטרגדיה שפקדה את משפחת נזרי, מהמשפחות המכובדות והמייסדות של העיר. התושבים מחבקים את המשפחה והרשות תלווה אותם מקרוב".

ראש העיר הוסיף כי "משה הקים את בית הכנסת ישמח משה בשכונת נוף העמק בעיר, והוא החזיק אותו מכספו הפרטי. הוא חינך את ילדיו לאהבת הזולת לנתינה ולמסורת ישראל, אהב את הזולת וסייע בכל".

חובש בכיר במד"א יונתן שנבאי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו שמדובר בתאונה חזיתית קשה מאוד בין רכב פרטי ומשאית. שני נוסעי הרכב היו לכודים בו כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מפגיעות קשות בגופם, תוך כדי פעולות החילוץ המורכבות ביצענו בדיקות רפואיות, הגבר היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו בזירה. האישה שחולצה מהרכב הייתה מחוסרת הכרה, ביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות אבל לאחר זמן ממושך של טיפול רפואי אינטנסיבי נאלצנו לקבוע את מותה".

זירת התאונה
זירת התאונהצילום: דוברות מד"א

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת "אור ירוק", אמר: "לו היה קיים מעקה הפרדה בין הנתיבים, ככל הנראה התאונה הייתה נמנעת וניתן היה למנוע את מותם של שני בני אדם. כביש 90 ממשיך לגבות קורבנות. למרות הצהרות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים על שיפור התשתית בכביש כמעט דבר לא נעשה וכל נסיעה ממשיכה להיות הימור על החיים".

"כביש 90 הוא ציר תנועה מרכזי לבקעה ולאזור הערבה ואילת. מספר כלי הרכב הנעים בכביש הולך וגדל ובהתאם לכך גם הסיכון גובר. לדאבון ליבנו עוד ועוד אנשים יהרגו בכביש בתאונות דרכים אז מדוע לחכות שהם ייהרגו ורק אז לתקן את הכביש?".

"חייבים להתעורר, מדובר בפרויקט לאומי מציל חיים ממדרגה ראשונה. הכביש חייב לכלול שני נתיבי נסיעה לכל כיוון עם הפרדה בין הנתיבים למניעת תאונות חזיתיות, הסדרת הכניסות והיציאות מהישובים והפיכת הכביש מאדום לכביש בטוח. לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים אלא גם למדינה יש אחריות".