בני גנץ עם איזנקוט וסער
בני גנץ עם איזנקוט וסערצילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר הביטחון בני גנץ, יו"ר כחול לבן, העניק ראיון לעיתון הסעודי ''א-שרק אל-אווסט'' המופץ בעולם הערבי, והציג את משנתו לפתרון הסכסוך הפלסטיני-ישראלי.

גנץ אמר כי לתפיסתו ''ירושלים תישאר מאוחדת - אך יש בה גם מקום לבירה פלסטינית''.

הוא קרא לאבו מאזן להצטרף לתהליכי השלום שאירעו באחרונה בין ישראל למדינות ערביות ולא להישאר מאחור. גנץ הדגיש שישראל לא תחזור לגבולות 67' אבל יתכנו חילופי שטחים עם הפלסטינים.

''אתה יודע שהתנגדנו לתוכנית הסיפוח מההתחלה, לפני שהועלתה דרישת איחוד האמירויות ולפני שנתניהו הסכים להקפאה. התנגדנו להכשרת מאחזים. אנו רוצים להרחיב את הישות הפלסטינית מבחינה גיאוגרפית, כדי לאפשר לה לקיים חיים נוחים ללא מכשולים.

''מה שאנחנו מבקשים בהתמדה זה ביטחון. אנו זקוקים למחסומים אסטרטגיים אמיתיים לביטחון. כמובן, אפשר לדבר על החלפת קרקעות, אם כי אני לא רואה איך ואיפה. אנו אומרים שגבולות 1967 לא יחזרו. אבל תמיד יש אפשרות למצוא פשרות''.

"אני גר בראש העין על הגבול עם הגדה, יש לי חברים בטייבה ובעראבה ואני מבקר אותם והם מבקרים אותי ואני רוצה שזה יקרה גם עם שכם וחברון ורמאללה", אמר גנץ בראיון.

"38 שנים נלחמתי בצבא הישראלי, והאמן לי, הגנרלים בצבא שראו וטעמו את זוועות המלחמה, הם אלה שהכי רוצים שלום. בין הגנרלים שלנו אני יכול לומר בביטחון שאני הכי מבקש שלום''.

גנץ נשאל: ''מתי לפיד יאפשר לך לבקר במדינות ערב והאם ביקרת במדינה ערבית כלשהי?''. הוא השיב: ''ביקרתי בכל מדינות ערב, אך במסגרת ביצוע משימות צבאיות, ואני מאוד מבקש לבקר אותן בפומבי, באופן רשמי, ידידותי ושלו''.