אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליטצילום: נעם ריבקין פנטון

העורך הראשי של ערוץ 7, עוזי ברוך, ואיש התקשורת ברל'ה קרומבי שוחחו היום (חמישי) עם זיו מאור ויערה זרד בגלי ישראל בעקבות אירוע של ערוץ 7 בו שוחח היועץ המשפטי לממשלה עם רבנים ומובילי דעת קהל בציונות הדתית.

ברוך הגיב להחלטת קרומבי שלא להשתתף באירוע למרות שהוזמן, "לא הבנתי איזו חכמה יש בלאטום את העיניים והאוזניים? לשמוע את מנדלבליט זה לא אומר להסכים למה שיש לו להגיד ואפילו לא לתת לו תמיכה. זה בסך הכל אומר 'לשמוע'. אנחנו יודעים לשבת עם מוסלמים נוצרים אבל עם השכן בבית כנסת אנחנו לא מוסגלים?"

קרומבי נימק את החלטתו, "אין כאן שני נרטיבים. זה לא שיש כאן את הנרטיב שלנו ואת הנרטיב שלהם, כמו שהשמאל מנסה לטעון. יש כאן צד אחד שרומס את הימין 80 שנה, עוד מלפני קום מדינת ישראל. זה אותו שמאל שעשה את הסזון ואחר כך במשך שנים רדף את הימין באמצעות המוסדות הלאומיים והיום עושה את זה באמצעות המערכת המשפטית"

בשלב זה החליט קרומבי להשוות בין האירוע לבין אירוע אחר אליו הוזמן וסירב להגיע, "אני אתן דוגמא, שהיא באמת רק משל, בלי להשוות חלילה. אבל במשך שנים קיבלו כל העיתונאים בימין הזמנות להיפגש עם כל מיני גורמים ברמאללה ו-99% מהעיתונאים בימין דחו את הבקשות האלה. גם עם אבו מאזן דרך אגב. כי מבחינתנו אין את הנרטיב הפלסטיני ואת הנרטיב שלנו. אז בלי להשוות, גם בתיקי נתניהו כולנו יודעים שיש רדיפה שפשוט ממשיכה את הרדיפה ההיסטורית נגד תלמידי ז'בוטינסקי ואני לא רוצה לשתף פעולה עם המשחק הזה".

ברוך מנגד טען, "תגידו לאבו מאזן להבדיל אלף אלפי הבדלות אתם יודעים לרוץ. אבל לשמוע את הצד השני? אתה ירא שמים אתה מוכן לקבל כל לשון הרע שמאכילים אותך? אני תמיד אוהב לשמוע שני צדדים: ימין שמאל, דתיים חילונים, יהודים ערבים. את כולם. לא מוכן להחרים אף אחד בטח לא יהודים. גם אם היה קורא לנו אבו מאזן הייתי הולך לראיין אותו כדי לא להפקיר את הזירה לרוצח הזה ולשאול אותו את השאלות הקשות שאף כלי תקשורת ישראלי לא מעז לשאול אותו".

"מי שמעוניין לגבש עמדה אינטליגנטית על המצב חייב לעמת את עצמו עם מי שחולק עליו ולחשוב (לעצמו) אילו תשובות טובות יש לו. מי שאוטם עיניים ואוזניים לא יוכל לגבש עמדה כזו. גם מי שמעוניין לתקוף את מנדלבליט ומעשיו צריך לרצות להגיע למפגש כזה. אתה מוזמן לקרוא את איש הדיגיטל אסי פאסי שהגיע, הקשיב טוב, ויצא מהמפגש עוד יותר מודאג ממה שנכנס אליו", אמר ברוך.

"אל תנסו להדביק לי חביבות יתר לפרקליטות המדינה יש לי ביקורת קשה עליה ועלינו לשאוף לתקן אותה. אני גם לא דובר של מנדלבליט גם אם הביביסטים המתלהמים והאלימים ברשת ינסו להדביק לי את הפייק ניוז הזה - לא אתרגש מזה".

בנוסף הדגיש ברוך כי שמיעת הצד השני לא מונעת ממנו לבקר, "אף אחד לא ילמד אותי למתוח ביקורת על המערכת המשפטית. ובאמצעות ערוץ 7 עשיתי יותר מכל צווחן אחר בטוויטר כדי להביא לשינוי".