לפיד וברביבאי
לפיד וברביבאיצילום: דוברות

שר הביטחון בני גנץ הודיע השבוע כי בכוונתו למנות את ח"כ איתן גינזבורג לתפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון, במקום ח"כ צבי האוזר שהודח על ידי לאחר שחבר יחד עם יועז הנדל למפלגתו של גדעון סער.

מנגד הציע ראש האופוזיציה יאיר לפיד את חברת הכנסת, האלופה במיל' אורנה ברביבאי, לתפקיד.

בארגון תורת לחימה שיגרו אמש בתגובה פניה לחברי הוועדה והזכירו את חלקה של ברביבאי בזמן היותה ראש אכ"א בזיוף נתוני גיוס החרדים והצגת מצג שווא לוועדה: "איננו תומכים באף מועמד שאיננו מייצג את משימת הניצחון וההכרעה של צה''ל על אויבי ישראל, אך הנסיון הנואל של יאיר לפיד למינוי אורנה ברביבאי לתפקיד יו"ר ועדת חוץ ובטחון - הוא זלזול בזכרון הציבור בישראל." כתבו בארגון.

"ברביבאי שיקרה לוועדה וזייפה את נתוני גיוס החרדים בהיותה ראש אכ"א. היא לא ראויה להיות חברה מן המניין בוועדה, קל וחומר יושב ראש."

כזכור, עם פיצוץ פרשיית זיוף נתוני גיוס החרדים אשתקד ועדות קצין באגף כוח האדם כי זייף נתוני גיוס חרדים בידיעת ברביבאי, פנו בארגון תורת לחימה, אשר שם לו למטרה להלחם בתרבות השקר בצה''ל, ודרשו מהיועצת המשפטית של ועדת החוץ והביטחון עו"ד מירי פרנקל-שור ומהיועץ המשפטי לכנסת עו"ד אייל ינון לפסול את ברביבאי מלדון בנושא דיווחי הנתונים במסגרת הוועדה בשל ניגוד העניינים הבוטה, אך אלו בחרו שלא להגיב.

הארגון אף פנה אז באופן ישיר לחברת הכנסת: "כארגון ששם לו למטרה לחזק את המוטיבציה של הנוער ללכת אחרי מפקדי הצבא ולחזק את אמון הציבור בראשי מערכת הביטחון, אנו קוראים לך להציג לציבור ראיות ולאשש את עמדתך כי המספרים עליהם דיווחת לכנסת כראשת אכ"א בתקופתך הינם מדויקים". ברביבאי טענה מצידה ל"שקר גס" וכינתה את פעילות הארגון "רדיפה פוליטית".