שרן השכל
שרן השכלPhoto by Gili YaariqFlash90

סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ שרן השכל, תוקפת את שר המשפטים אבי ניסנקורן על רקע ניסיונו לאשר בממשלה את תזכיר חוק הליגליזציה של קנביס למרות פיזור הכנסת הקרוב.

"הלגליזציה היא אחד הדברים הבודדים שהליכוד וכחול לבן הסכימו עליהם. זו היתה הבטחת בחירות של שתי המפלגות. ראש הממשלה אף הבטיח לי באופן אישי כי הוא יפעל בעצמו כדי לקדם את החוק. אז איך מהחלטה היסטורית של הממשלה, נותרנו עם הטרלה עלובה בדקה ה-90 של הכנסת הנוכחית?", תוהה השכל

לדבריה, "אתמול הודיע שר המשפטים אבי ניסנקורן שבישיבת הממשלה הקרובה הוא יעלה 'הצעת החלטה' לאמץ את תזכיר החוק שניסחה הוועדה הבינמשרדית לאסדרת שוק הקנאביס. אני אפילו לא נכנסת לבעיות הקריטיות שעולות מנוסח התזכיר, עליו אביע ביקורת במידה ויעבור".

"חשוב להבין: החלטת ממשלה שאין לה שום משמעות מעשית, היא בדיוק הדרך לקבור את החוק אך גם לעשות עליו כותרות", קובעת השכל.

השכל מוסיפה, "הייתה לנו הזדמנות היסטורית. ב-21 ביוני אישרה הממשלה את הצעות החוק של ח"כ רם שפע ושלי, לקידום לגליזציה ולאי הפללה של צריכת קנאביס. שלושה ימים לאחר מכן, הכנסת אישרה את הצעות החוק. אני קיבלתי התחייבות מניסנקורן שאם בתוך שלושה חודשים הוועדה לא תציג מסקנות, אוכל לקדם את הצעות החוק הפרטיות ובעיקר את 'אי-ההפללה' כשלב ביניים עד לאסדרת השוק. מאז, כחול לבן מנעו כל התקדמות".

"בחלוף שלושה חודשים שבהן הוועדה לא הגישה מסקנות, ביקשתי לקדם את הצעות החוק הפרטיות, כפי שסוכם. ניסנקורן הפעיל את יו"ר ועדת הכנסת ח"כ איתן גינזבורג כדי לבלום אותי ואת החוק. באוקטובר, כחול לבן נזכרו לקיים את ההבטחה וביקשו עוד שלושה שבועות, עד תחילת נובמבר. כשהגיע נובמבר, הציגה הוועדה את החוק, אך ניסנקורן המשיך לעכב. הזהרתי שוב ושוב שימי הכנסת הזו קצרים, ואם לא נספיק לאשר את החוק לפחות בקריאה ראשונה, ההזדמנות החד-פעמית הזו תושלך לפח האשפה של ההיסטוריה", היא טוענת.

"בעוד שבוע, אלא אם יתרחש נס פוליטי, הכנסת תתפזר, ובמקום לגליזציה, אנו נישאר עם נייר ריק מתוכן שעליו מתנוססת הכותרת 'החלטת ממשלה'. אני לא מתכוונת לוותר על ההזדמנות ההיסטורית הזו, הם מונעים בידיהם שינוי היסטורי שיעשה צדק עם מעל למיליון אזרחים ישראלים נורמטיביים", חותמת השכל.