עמותת צל"ש
עמותת צל"שצילום: דוד חיים יעיש, צל"ש

מיזם 'אשת חיל' של עמותת צל"ש - צבא לשם שמיים הוא מהמיזמים היפים שקמו בשנים האחרונות.

אנחנו מכירים המון ארגונים הפותחים לחיילי צה"ל את הלב והיד, אבל יש משהו ייחודי בעמותת צל"ש, שם החליטו לקחת עוד צעד קדימה ולתת מעטפת תומכת גם לבנות הזוג שנשארות בבית ודואגות.

בעמותה מבינים שבכדי שחייל נשוי יוכל לשרת בצורה טובה יותר צריך לפרגן גם לאשתו, כך הוא יכול לשרת טוב יותר, להיות מקצועי יותר וכך הוא יוכל לממש את החזון אשר דוגלים בו בעמותת צל"ש "לראות חיילים יותר מגובשים, לומדים יותר תורה, מאירי פנים, מקפידים יותר על ההלכה ומרבים באהבת חינם ובקירוב לבבות."

בואו ותהיו שותפים איתנו בליווי של אלפי חיילים

בעמותה מאמינים כי "הרעיון הוא, מעבר לסיומי המסכתות, מעבר לכנסים הגדולים, להוצאות הספרים ולליווי החיילים לאורך כל השירות הצבאי, הרגישות למשפחתו של החייל ולאשתו היא הכח המניע האמיתי שבסופו של דבר מצמיח פירות ומביא את החייל לפניות הנפשית לה הוא זקוק לה בשירות. אפשר לומר שזה מה שמאפשר ליישם את שאר הדברים."

במסגרת המיזם מתקיימים ערבי נשים וכנסים, נוצרת היכרות בין נשות החיילים והודות לקשר החי שנרקם וההזדהות, נוצר שיח מקל ומשחרר כך שהלחצים והקשיים מתמוגגים קימעא. כמו כן הנשים מקבלות תמיכה, עידוד וצ'ופרים.

אחת הנשים המשתתפות בפרויקט 'אשת חיל' מספרת כי "היחס מצל"ש הוא מתנה שאני ובעלי קיבלנו, זה פשוט חיזק את הקשר בינינו בגדול. לבעלי היה קצת קשה בצבא, אבל עכשיו זה ממש ממש מדהים, פתאום כשלי טוב אז גם לבעלי טוב".

גם מבצע הצ'ופרים של צל"ש לנשות החייל בחנוכה זכה להרבה פידבקים חיוביים מהחיילים. "אין לך מושג באיזה דמעות של אושר והתרגשות אשתי התקשרה אלי," כתב אחד החיילים לרב פרץ, "אנחנו בתקופה מאוד מאוד קשה, ממש קשה לאשתי, פתאום הממתק הקטן עם הפתק הזה כל כך חיזק אותה ונתן לה תחושה של שליחות, של שייכות למשהו שהוא מאוד מאוד גדול. לא רק שדאגתם לשמח אישה, פשוט רקמתם פה בסיס חזק לשלום בית ואין גבול לתודה!"

בואו ותהיו שותפים איתנו בליווי של אלפי חיילים