גביע המדינה. מי תניף אותו?
גביע המדינה. מי תניף אותו?צילום: פלאש 90

5 שנים עברו מאז הפעם האחרונה בה נפגשו מכבי תל אביב והפועל באר שבע בגמר גביע המדינה בכדורגל. אז, זה נגמר עם ניצחון אדיר של המכבים בתוצאה 2:6. מאז הרבה מאוד השתנה כשמכבי נותרה בצמרת וזכתה בשתי אליפויות רצופות, בעוד הדרומיים לאט לאט ירדו מנכסיהם.

למעשה, השנה האחרונה הייתה השיא המחודש של השתיים כאשר באר שבע הצליחה למרות עונה רעה בליגה לזכות בגביע, ומכבי זכתה באליפות שניה ברציפות.

היום (חמישי) בהגרלת סיבוב ח', הסיבוב הראשון של גביע המדינה בכדורגל בו מוגרלות גם קבוצות ליגת העל בכדורגל, הוגרלו האלופה מת"א ומחזיקת הגביע מבירת הנגב לראש בראש כבר בשלב מוקדם של המפעל השני בחשיבותו בכדורגל הישראלי בסופו רק אחת תמשיך אל עבר התואר הנכסף.

מדובר בהגרלה קשה מאוד עבור שתי הקבוצות שישחקו ככל הנראה באצטדיון טוטו-טרנר, אצטדיונה הביתי של הפועל באר שבע שנאלץ לעבור שיפוץ נרחב לאחר שהתגלו בו ליקויים קשים ומסוכנים ומשחק זה צפוי להיות משחק הכדורגל הראשון שמשוחק באצטדיון הבאר שבעי מאז שנסגר.

בעוד בבאר שבע מתחילים דווקא לאט לאט לחזור לכושר הבקעה ולתצוגות משחק טובות, במכבי ההגנה חדירה ומעמדו של מאמנה רעוע מתמיד. רק מפגש ביניהן זה מה שהיה חסר להן.

גם מכבי חיפה קיבלה הגרלה קשה אם כי יותר בצד המנטלי כשזו תתארח אצל הפועל אום-אל פאחם. כזכור, הקבוצה מהמשולש הדיחה את האלופה מכבי ת"א בעונה שעברה בסנסציה אדירה והודחה מול אותה חיפה עם 1:0 קטן. ילמדו את הלקח בדרך לסנסציה גדולה נוספת בגביע?

גם בית"ר ירושלים קיבלה יריבה מהליגה השניה אך גם היא תקווה לא להיות הפתעה רעה של הגביע כאשר זו תתארח אצל הפועל עכו אותה פגשה בפעם האחרונה ב-2009. אז, היא ניצחה אותה בשלב שמינית הגמר עד לזכיה בתואר הנכסף. האם גם הפעם?

רשימת המשחקים המלאה של סיבוב ח' בגביע המדינה בכדורגל:

א.ס. נורדיה ירושלים - מ.ס. טירה
הפועל באר שבע - מכבי תל אביב
מכבי נתניה - הפועל בקעת הירדן
הפועל ירושלים - הפועל ראשל"צ
מכבי חיפה - הפועל אום אל פאחם
הפועל כפר שלם - אגודת ספורט אשדוד
בני סכנין - הפועל חדרה
סקציה נס ציונה - מכבי פ"ת
הפועל תל אביב - הפועל אשקלון
הפועל עפולה - הפועל נוף הגליל
מ.ס. כפר קאסם - הפועל כפ"ס
הפועל עכו - בית"ר ירושלים
בני יהודה - הפועל חיפה
מ.ס. אשדוד - הפועל רעננה
הפועל רמת גן - הפועל בני לוד
בני יהודה - הפועל חיפה