פיזיקה
פיזיקהצילום: ISTOCK

האולימפיאדה הבינלאומית בפיזיקה התקיימה השבוע באופן מקוון בהובלת רוסיה, לאחר שנדחתה מהקיץ בעקבות הקורונה. באולימפיאדה השתתפו 211 צעירות וצעירים מ-45 מדינות ברחבי העולם.

כל חברי נבחרת ישראל בפיזיקה, שהוכשרה במרכז חוסידמן שבאוניברסיטת בן גוריון בנגב, הגיעו להישגים: 2 מדליות כסף, 2 ארד ו- 1 ציון לשבח.

חברי הנבחרת שייצגו בכבוד את מדינת ישראל:

אלמוג ולד, מתיכון אחד העם בפתח תקווה - זכה במדלית כסף

ליאור בר הלל, מתיכון מכבים רעות מור במכבים רעות - זכה במדלית כסף

אורי שווירץ, מהריאלי העברי בחיפה - זכה במדלית ארד

שגיא נחושתן, מתיכון נופי הבשור בקיבוץ מגן - זכה במדלית ארד

נגה קרן, מתיכון לאובק בחיפה - זכתה בציון לשבח

פיזיקה באולימפיאדה הבינלאומית
פיזיקה באולימפיאדה הבינלאומיתצילום: מרכז מדנעי העתיד

משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים את הכשרת התלמידים להשתתפות באולימפיאדות השונות במסגרת מיזם משותף. נבחרת התלמידים שהשתתפו באולימפיאדה הבינלאומית המקוונת בפיזיקה הוכשרה במרכז חוסידמן לנוער שוחר מדע שבאוניברסיטת בן גוריון בנגב, בראשות פרופ' אולג קריצ'בסקי, המנהל האקדמי של הנבחרת, איל וולך, מוביל הנבחרת וחן מכל, מדריך בנבחרת.

שר החינוך יואב גלנט: ״לקראת סיומו של חג החנוכה התבשרנו על הישג המהווה סיבה נוספת לשמוח בחג. המדליות והציון לשבח שהוענקו לחברי נבחרת ישראל באולימפיאדה הבינלאומית לפיזיקה הם מקור גאווה גדולה לכולנו - תוצאה של מאמץ, ליווי והכנה ממושכים שהניבו פירות מתוקים.

''אלמוג, ליאור, אורי,שגיא ונגה - בזכות ידיעותיכם ונחישותכם זכתה ישראל לייצוג מכובד ומרשים. נמשיך לעמוד לצדכם ולצד טובים ומוכשרים שכמותכם על מנת להבטיח כי ישראל תמשיך ותעמוד בחזית המדעים הבינלאומית״, הוסיף גלנט.

מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי: "מערכת החינוך הישראלית רושמת בגאווה רצף של הישגים בתחומי המדעים. זכייתם של תלמידינו באולימפיאדה בפיזיקה מצטרפת להישגים שרשמו התלמידים הנוספים שלנו גם באולימפיאדה במתמטיקה. ביחד הם מציבים את ישראל בחזית המדינות המובילות.

''אני מברך את הזוכים. הם ראויים להערכה גדולה על ההישג המרשים שהם קטפו, ובמיוחד על אבני הדרך שהם הניחו והובילו למדליות ולצל"ש - ההתמדה, הנחישות, העבודה המייגעת והבלתי מתפשרת. לאלה חלק מרכזי ומשמעותי בזכייה. אני מברך גם את הצוות המקצועי שליווה את המתמודדים והכשיר אותם באופן שראוי לכל הערכה", הוסיף אדרי.

מנכ"ל מרכז מדעני העתיד, אלי פריד: "אני מברך את חברי נבחרת ישראל בפיזיקה על ההישגים המרשימים, שהביאו אור גדול למדינת ישראל, בעיקר בתקופה המורכבת בה אנו מצויים. תלמידי ישראל ממשיכים להפגין יכולות גבוהות למול תלמידים מכל העולם ואנו גאים בהם ובצוות האקדמי על ההשקעה והמאמץ הרבים.

''השותפות בין משרד החינוך למרכז מדעני העתיד של קרן מייימונידיס נועדה להעניק לתלמידים המוכשרים והמצטיינים בנבחרות ישראל במדעים את ההכשרה ברמה הגבוהה ביותר ואת הכלים האיכותיים ביותר, שיסייעו להם להמשיך לפרוץ את הדרך ולהגיע להישגים אישיים ולאומיים".

נשיא אוניברסיטת בן גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ: "מרכז חוסידמן ואוניברסיטת בן גוריון, גאים בתלמידי נבחרת ישראל בפיזיקה על זכייתם והישגיהם. המרכז מוביל את פעילות הנבחרת ויחד עם המאמן וצוות המדריכים המצוין משקיעים בתלמידים ומכוונים אותם למימוש יכולותיהם להצלחה ומצוינות. הזכייה הינה תוצאה של מסירותם הרבה של התלמידים וכל המעורבים בעשייה".