גבי אשכנזי ביקר במד"א
גבי אשכנזי ביקר במד"אצילום: דוברות מד"א

שר החוץ גבי אשכנזי (כחול לבן) ביקר היום (ה') במוקד הלאומי של מד"א בקרית אונו יחד עם מנכ"ל מד"א אלי בין ובכירי הארגון.

השר אשכנזי קיים סיור מקיף במוקד ופגש את החובשים והפרמדיקים, העובדים והמתנדבים, כדי ללמוד אודות הפעילות שמוביל מד"א כארגון ההצלה הלאומי וכעומד בחזית המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל.

במהלך הסיור קיבל שר החוץ אשכנזי סקירה על פעילות מד"א בשגרה ובחירום ועל התמודדות הארגון עם המשבר הקורונה, במהלכו נדגמו עד כה למעלה משלושה מיליון ומאה אלף בני אדם במתחמי ההיבדק וסע, בבתי האזרחים, במוסדות הלימוד ובבתי האבות והמוסדות הסיעודיים כחלק מפרויקט מגן אבות ואמהות.

עוד שמע אשכנזי על פעילות שירותי הדם של מד"א ועל מערך תרומות הפלסמה מחולי קורונה שהחלימו לטובת טיפול בחולים במצב בינוני וקשה. אשכנזי שמע על פעילות אגודות ידידי מד"א ברחבי העולם, ציין את שיתוף הפעולה הפורה של מגן דוד אדום עם משרד החוץ ולמד על פעילות מד"א מחוץ לגבולות ישראל כגוף מוביל שפועל רבות להעברת ידע לגופי חירום במדינות רבות בעולם כחלק מהצלב האדום הבינלאומי.

כמו כן, שר החוץ התעניין רבות בפרויקט מד"א בקהילה שהוצג ע"י אנשי מד"א וצפוי להוריד בכ-30% את העומסים בחדרי המיון, שמע על הרכבים הייחודיים שבשימוש הארגון, בהם מסוקי מד"א וקרוואנים מיוחדים שיכולים להגיע לכל מקום לצורך חיסון האוכלוסייה לקורונה וסייר באוטובוס טיפול נמרץ ייחודי שפותח ע"י הארגון. בנוסף, הוצגו בפני השר אשכנזי הטכנולוגיות הרבות שפותחו במד"א להצלת חיים.

שר החוץ גבי אשכנזי: "ארגון מד"א עשה מהפכה. זהו הארגון הצומח ביותר בישראל והוא שחקן מרכזי בהתמודדות עם משבר הקורונה. מד"א תמיד ניצב בקו הראשון ועל כך אנחנו מברכים. החיבור בין משרד החוץ לארגון הוא מוצלח ופורה ושמחתי לפגוש ארגון שחרט על דגלו הצלת חיים בראש סדר העדיפויות, תוך דביקות במטרה וחתירה למגע.

''עם ישראל לא מספיק מודע לתרומה ולתפקיד שמד"א לוקח על עצמו. בשם הממשלה והציבור אני מביע את הערכתי ושמח לראות את הארגון מתפתח וצומח. זו מדינה שתמשיך לעבור משברים - ואני רגוע שיש לנו את מד"א בחזית. כל הכבוד על השליחות", הוסיף אשכנזי.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "אנו מעריכים את הביקור של השר אשכנזי ומודים לו על שהקדיש מזמנו להכיר לעומק את הארגון שעומד בחזית המאבק הלאומי בנגיף הקורונה. למד"א ממשקים חופפים רבים עם משרד החוץ, אשר באים לידי ביטוי גם ביחסי הצלב האדום הבינלאומי עם מד"א. שיתוף הפעולה הטוב שימשך ומוביל בסופו של דבר לטובת בריאותם של אזרחי ישראל".