לוחמי דובדבן בפעולה
לוחמי דובדבן בפעולהצילום: דובר צה"ל

שתי לוחמות, רב"ט נעמי לוי־אשכנזי ורב"ט ספיר עגיב, מאיימות לעתור לבג"ץ בדרישה להתמיין ליחידת העילית דובדבן.

ספיר, חיילת דתייה, נשרה מקורס חובלים וטוענת לאפליה מגדרית. זאת, שכן כל לוחם שנושר מהקורס, זוכה לעבור גיבוש ליחידה - ואם יימצא מתאים, יוכל להתחיל את המסלול בה.

על פי הדיווח בעיתון ישראל היום, החיילות טוענות באמצעות עורך דינן כי ליחידה מסווגת המקבילה בתפקידיה ליחידת דובדבן מתקבלות נשים לשירות - "אולם מנגד, באופן בלתי מוסבר, השירות בתפקיד דומה עד זהה בצה"ל נותר חסום בפני נשים".

בפוסט בפייסבוק כתבה ספיר: "אני עדיין לא מצליחה ליישב את דעתי ולהבין: אם הייתי עם בנים עד אותו השלב, עמדתי בפני אותם אתגרים כמותם ועברתי בהצלחה את אותם אתגרים פיזיים שהם עברו - אין שום סיבה שלא אקבל את האפשרות לעבור ליחידת עילית כמו שלהם ניתן, בגלל שאני 'בת'".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בהתאם להחלטת הרמטכ"ל, מיוני 2020 פועל צוות מקצועי בראשות מפקד זרוע היבשה, הבוחן את אפשרות שילובן של נשים בתפקידי לחימה נוספים. בעת הזו, בפני חיילות שהשתתפותן בקורס חובלים הופסקה, עומדת האפשרות להשתלב במגוון תפקידים משמעותיים, בהם תפקידי לחימה שנשים משולבות בהם כיום".

ארגון תורת לחימה מסר בתגובה: ''מדובר בהתקפות פמיניסטיות קיצוניות חוזרות ונשנות על צה''ל - על רקע הבג"ץ. המטרה להתיש את הצבא ולהפוך אותו לרך, מוחלש ו'שוחר שלום'. ככה זה כשערך ה"שוויון" גובר על ערך הניצחון. אנו מחזקים את הרמטכ"ל כוכבי: אל תיכנע. שמור על צה''ל מנצח''.