יוסי כהן
יוסי כהןצילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט השבוע למנות את סגן ראש המוסד, ד', לראש המוסד הבא במקום ראש המוסד הנוכחי יוסי כהן.

הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי, סיפר: "זה מרתק לראות כמה התקשורת הערבית מתעניינת בחילופים של ראש מוסד בישראל. אבל יוסי כהן בעצם אחראי לעיצוב החיים של האנשים במזרח התיכון, ולכן ההתעניינות.

''יוסי כהן הפך לאגדה בעולם הערבי", תיאר. ''ההנהגה האיראנית ניסתה כל כך הרבה מבצעים לחשוף זהויות מוסד, ולא הצליחה. המוסד בראשות יוסי כהן חשף את סודות העולם האיראני".

שלשום השתתף ראש המוסד יוסי כהן בטקס הדלקת נרות חנוכה במוסד, יחד עם ראש הממשלה נתניהו ונשיא המדינה ריבלין. "בחודשים האחרונים התממשו פריצות דרך לשלום ולנורמליזציה אזורית. אני גאה לומר שלמוסד יש חלק משמעותי בהתפתחויות שהבשילו בזמן האחרון. הסכמי השלום והנורמליזציה שהושגו לאחרונה הם נדבך חשוב ביותר בביטחון הלאומי שלנו", אמר כהן.

''כפי שהמוסד פועל לסיכול מזימות אויבי ישראל, כך הוא מחפש ללא לאות את ההזדמנויות לשלום ולשיתוף פעולה, וכאשר הוא מוצא אותן, הוא עובד ביסודיות ובהתמדה כדי להפוך אותן לנכס יציב וקיים".

ראש המוסד פנה בנאומו לעובדות והעובדים המצטיינים ואמר, "אתם, אלה שנבחרו להיות מצטייני הנשיא, אתם המעולים שבקרבנו. אתם מובילים את כולם, משמשים להם השראה ומראים להם את הדרך. גם ארגון מצוין, זקוק לאלה שמצטיינים עוד יותר, והערב אתם כאן, כדי שנוכל להביע את הערכתנו והוקרתנו. אני רוצה להודות לכם, מצטיינים יקרים, ולהודות גם למשפחותיכם".