פרופ' גליה רהב
פרופ' גליה רהבצילום: מירי שמעונוביץ

פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא תל השומר, אומרת הבוקר (שישי) כי לא יהיה מנוס מהגבלות נוספות בעקבות הזינוק בתחלואה בישראל.

"לא תהיה ברירה אלא ללכת לסוג מסוים של הגבלות, צריך לעשות משהו וחבל שזה לא נעשה שבועיים קודם. המחלה הרבה יותר מפחידה מאשר החיסון. חיסון זה הדבר היחיד שבאמת מנע או הפסיק מגפות קשות בעולם", אמרה רהב בראיון לניסים משעל.

2,809 חולי קורונה חדשים אובחנו אתמול בישראל. בוצעו 79 אלף בדיקות ושיעור החיוביות עומד על 3.6%. ישנם 419 חולים במצב קשה, מהם 105 מונשמים. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 3,050 בני אדם שנדבקו בקורונה.

בשבעת הימים האחרונים אובחנו בממוצע 2,241 חולים ביום. כאשר ישראל תגיע לרף 2,500 יוכרז על "ריסון מהודק", כפי שנקבע בקבינט הקורונה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין יתחסנו במוצאי השבת הקרובה נגד נגיף הקורונה, בבית החולים ״שיבא״ תל השומר.

בכך יהיה ראש הממשלה נתניהו מהמנהיגים הראשונים בעולם שיתחסנו נגד נגיף הקורונה.

ראש הממשלה ושר הבריאות, שיפתחו את מבצע החיסונים בישראל, יתחסנו מול המצלמות בשידור חי, זאת במטרה לשמש דוגמה ולעודד את הציבור הרחב להתחסן נגד נגיף הקורונה. את ראש הממשלה ילווה רופאו ד"ר צבי הרמן ברקוביץ'.

פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש, אמר אתמול כי "בחודש הקרוב נצטרך ליצור מגבלות שיפחיתו את התחלואה. חייבים לעשות זאת, אחרת נגיע למספר עצום של חולים קשים ולעומסים שאנחנו מכירים מהגל השני. אנחנו לא רוצים לחזור לשם".

באשר להפסקה המסתמנת של המסחר ולפגיעה הכלכלית הצפויה, אמר אש: "אני מבין את הפגיעה, אבל אנחנו רואים את הסוף וצריך לעשות מאמץ לקראת הסוף הזה".

בראיון לחדשות 12 התייחס אש גם למבצע החיסונים הקרוב: "נתחיל עם צוותי הרפואה ונתקדם לפי סדרי העדיפויות שנקבעו. מאמין בתמרוץ האוכלוסייה הכללית על ידי הסברה וגם על ידי הפעלת דרכון ירוק".

אש נשאל האם יתחסן וענה כי יעשה זאת ללא היסוס: "החיסון מאוד יעיל, תופעות הלוואי הן שוליות וחולפות כמו בכל חיסון. אין לי שום חשש".