סער פורש
סער פורשצילום: דוברות

גדעון סער, מאז שחזר לפוליטיקה שם מול עיניו דבר אחד בלבד, להוות אלטרנטיבה שלטונית לנתניהו, אותו נתניהו שבעיני רבים אין לו תחליף בימין וכל ראשי המפלגות הימניות תמכו בו בגלוי בבחירות הקודמות רק כדי למשוך מצביעים.

גם בתוך הליכוד, מפלגת הבית של סער, הדרך לתיק בכיר עוברת דרך תמיכה והגנה על נתניהו באולפנים ובוועדות הכנסת, כולנו זוכרים את התמונה בה נראים שרי הליכוד הבכירים עומדים מאחורי נתניהו, תרתי משמע, בבית המשפט, היו שם הנאמנים ביותר והטוענים לכתר ביום שאחרי נתניהו (רגב, ברקת וכ"ץ).

מי שלא הגיע ולא במקרה הוא גדעון סער, סער מציב את עצמו כמתמודד נגד. התמודדותו בפריימריז בשנה שעברה מול נתניהו, על אף שהיה ברור לכולם כי אין לו סיכוי לנצח את האיש שהוא המפלגה, השיגו את מטרתם; לשדר לכל העם בסיקור תקשורתי נרחב את גדעון סער בסיבובו השני בפוליטיקה מצייץ ואומר "אני מוכן".

בעוד ששאר בכירי הליכוד ממתינים ליום בו נתניהו יפנה את מקומו סער מגיע חדור מטרה, את "טקטיקת ההמתנה" הוא כבר ניסה כשפרש מהפוליטיקה ב-2014 ולמרות שעברו כבר אי אלו שנים הוא ראה מהבית את נתניהו רק מתבצר בתפקידו ואת חבריו למפלגה חולקים תיקים בכירים ובשנה שעברה חזר לשורות הליכוד, קודם ביסס תומכים בתוך הליכוד ולאחר מכן הקים מפלגת ימין חדשה לקראת היום שאחרי.

סער מבין שגם ביום שאחרי נתניהו רוב הציבור בארץ ינטה ימינה ואת הקולות האלה הוא מבקש לעצמו, הקולות שריחפו בחודשים האחרונים בין כחול לבן לבנט, את האנשים בעלי הדעות הימניות שהתחילו למצות את שלטון נתניהו.

פרישה מהליכוד והקמת מפלגה חדשה מציבה את סער לא רק מול נתניהו, אלא גם מול חברי הכנסת של הליכוד, בהודעת הפרישה אמר סער: "הליכוד שינה את פניו באופן פוליטי ומואץ. התנועה הפכה לכלי שרת עבור האינטרסיים האישיים של העומד בראשה" מה שהופך את הפרישה ל"מוסרית" ומצביע על חברי הכנסת שנשארים בליכוד כ"לא מוסריים" בינתיים חברי הכנסת בליכוד למעט שאשא ביטון (שלה מערכת יחסים עכורה עם המפלגה) לא מתלהבים מסער ומשדרים לנתניהו ש"מִסָּבִיב יֵהוֹם הַסַּעַר אַךְ רֹאשֵׁנוּ לֹא יִשַּׁח" אבל סער שמודע לכך שהוא צריך אותם כלכלית יותר מפוליטית לא נבהל ונהנה מאוד מהעלייה המטאורית בסקרים.

לא בטוח שהעיתוי של סער נכון, מצד אחד הוא נכנס לריק של המפלגה הפופולרית התורנית וגונב לבנט את התואר "המועמד השני המתאים ביותר לראשות הממשלה", מצד שני סער מטפח מנייה שרק ביבי וגנץ יכולים להחליט מתי הוא יוכל למכור.

סער מהמר שהבחירות הם עניין סגור, אם יתברר אחרת יתכן מאוד שמצפה לו זמן הצטננות נוסף בבית בזמן שבכירי הליכוד עושים כותרות וראיונות באולפני התקשורת כשרים בכירים בממשלה, סיקור שיקדם דווקא אותם בקרב העתידי על ירושת נתניהו.