פרופ' מרין מספר על החיסון והתקוות לסוף הנגיף

פרופ' עופר מרין, מנהל בית החולים שערי צדק, אמר היום (ראשון) בשיחה עם ערוץ 7 כי החיסון נגד קורונה בטוח ללא כל ספק, ונגד קבע כי ישראל נמצאת כבר בגל התחלואה השלישי.

תחילה סיפר פרופ' מרין על התחושות לאחר שקיבל את החיסון. "זה דקירה של שנייה, אתה לא מרגיש כלום, לא בזמן הדקירה ולא אחריה", אמר.

לדבריו, "זה רגע מרגש, זה רגע חשוב. אני כמו רבים אחרים מקפיד מאוד ונמצא בבידוד ובריחוק החברתי מזה זמן רב אז ברמה האישית זה משמח. בתפקידי כמנכ"ל שערי צדק זה רגע מאוד חשוב".

על אף התחושות האופטימיות, פרופ' מרין מזהיר מגל תחלואה שמתפרץ כעת. "אנשים לא מבינים", אמר. "התמודדנו עד חצות עם מצוקה של צוות כי אתמול, בשבת, הייתה עלייה משמעותית במספר החולים. יש פשוט גל שלישי, אין לי שום דרך אחרת לקרוא לזה. התחלואה בחוץ עולה, זה רגע משמעותי מאוד מבחינת שערי צדק, זה האור שאנחנו רוצים לראות, אך יקח עוד זמן עד שנראה את האור הזה. זה בהחלט תקופה קריטית וחשובה מאוד. אם אנשים יורידו מסיכות הגל הזה יהיה מאוד גבוה".

פרופ' מרין סיפר מה טווח הזמן בו יתחיל החיסון לחולל את השינוי. "החיסון יקל מאוד, אבל אנחנו לפחות שלושה-ארבעה חודשים לפני שנראה את ההשפעה האמיתית של החיסון", אמר. "ההשפעה האמיתית תהיה כנראה שבועיים-שלושה אצל כל אחד, אחרי שהוא קיבל את החיסון השני, שזה כמעט חודש אחרי החיסון הראשון. עד שיחסנו אנשים במיליונים אנחנו נמשיך לראות תחלואה בחוץ. אנחנו צריכים את המיליונים ולא את העשרות אלפים".

למפקפקים בבטיחות החיסון הוא השיב: "החיסון עבר בדיקות מדעיות מעמיקות שקבעו בצורה חד משמעית שהחיסון הוא בטוח. נקודה. מדובר בחיסון שקיבלו אותו כבר מאות אלפים ובוודאי אני קורא להתחסן. אני חושב שאם ירתמו כמו שצריך בחודש הקרוב - אני מאוד אופטימי שפסח הזה יראה כמו פסח שלפני שנתיים. זה בידיים שלנו. אני אופטימי".