שפי פז
שפי פזצילום: Roy Alima/Flash90

פעילים חברתיים, וביניהם, שפי פז נעצרו על ידי המשטרה, זאת אחרי שפרצו לגן ילדים של מבקשי מקלט וצילמו את המתרחש במקום.

גלעד הלחמי, פעיל חברתי מדרום תל אביב שלא לקח חלק בפעולה, התייחס לאירוע וסיפר כי "אתמול (שבת) היינו עד 02:00 לפנות בוקר בביהמ"ש".

"המשטרה ביקשה מעצר מלא לחמישה ימים לכל הפעילים שלנו, לשפי, לדורון ולאילייה. השופטת לא קיבלה את הבקשה ואישרה רק מעצר בית של שבעה ימים", הוסיף הלחמי.

הפעיל מדרום ת"א המשיך ולא חסך ביקורת מהמשטרה: "הם מפחדים לשחרר את שפי ודורון, שמא יהיו אלימים או ממש ראשי מאפייה שיכולים לעשות דברים במחשכים כשהם יהיו בבית שלהם".

הלחמי הודה כי הוא נגד הפעולה אך הסביר: "אין לי בעיה עם פעולות נגד ילדים כמו: לצלם ילדים אלימים, לצלם את פתיחת שנת הלימודים וכו'. לא קשה לי עם הפעולה כמו שאני חושב שהפעולה לא נתנה לנו הרבה".

עד מהרה הדיון התלהט כאשר יריב אופנהיימר פנה לאראל סג"ל: "אתה בן אדם עם לב ענק. לא יכול להיות שאתה לא פותח את האייטם הזה עם המילים הכי חריפות. היא פרצה לגן ילדים, הפחידה את הילדים הכי מוחלשים בחברה הישראלית. זה הדבר הכי מכוער שיכול להיות".

סג"ל השיב: "אני לא אוהב את הכניסה הזאת, אני חושב שזה לא היה נכון, וששפי פעלה באופן לא ראוי. השאלה היא האם זה מצדיק מעצר?". אופנהיימר: "אם זה לא מצדיק מעצר, אז מה מצדיק?".

בהמשך הטונים עלו ואראל סג"ל תהה: "אתה משווה את שפי לביריון סודני או אריתראי שיכול לדפוק לה בקבוק בירה בראש?".

אופנהיימר: "אני משווה את שפי לגדולי המסיתים והגזענים שהיו בהיסטוריה".

סג"ל: "אתה והפריבילגים הבטחתם לקלוט. איפה כל הקיבוצים? אני הייתי מעלה אותם על מטוסים ומחזיר אותם.

אופנהיימר: "מה הם כלבים? צריך לאמץ אותם? מבקשי מקלט הם בני אדם, הם לא כלבים".

סג"ל: "הם בני אדם בדרום ת"א, לא אצלך בבית".