הרב רפי פרץ נגד בחירות: "יש הסכם וחייבים לממש אותו, גם ברוטציה"

השר לירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ, השתתף הערב (ראשון) בכנס סגני ראשי ערים של השלטון המקומי וקרא לבני גנץ ולבנימין נתניהו להגיע להסכמות ולמנוע בחירות בעת הזו.

בכנס שנערך באילת אמר פרץ כי ''לפני חצי שנה הוקמה ממשלת אחדות, נכון שהיא לא ממשלת החלומות, אך זו הייתה ועודנה עת מלחמה. ובעת מלחמה צריך להיות יחד מתחת לאלונקה.

"שערו בנפשכם אם הייתה פה עכשיו מתקפת טילים מעזה או מהצפון, אף אחד לא היה מדמיין ללכת לבחירות, אז כשיש מעל 3,000 מתים כן נלך? הדבר האחרון שהחברה הישראלית צריכה בעת הזו זה בחירות. יש אנשים שמטה לחמם נשבר, אלפי אנשים שמחודש מרץ לא עובדים, עסקים שקרסו, משבר כלכלי עצום. בעת הזו ללכת לבחירות זה חוסר אחריות משווע ופגיעה אנושה במדינת ישראל ובאזרחיה''.

יו"ר הבית היהודי קרא לממש את ההסכם שנחתם בין הליכוד לכחול לבן, כולל הענקת רוטציה לבני גנץ בתפקיד ראש הממשלה. ''יש הסכם שנחתם לפני חצי שנה וחייבים וצריכים לממש אותו, גם ברוטציה וגם בהעברת חוקים. אני מזכיר ששני הצדדים הפרו את ההסכם. אי מילוי ההסכם והליכה לבחירות כעת זה כשל ערכי, מוסרי ואפילו יהודי. עם ישראל לא יסלח לנו על כך״.

על מקומו של השלטון המקומי במשבר הקורונה אמר הרב פרץ, ״כל החלטה שהתקבלה הייתה מחייבת התייחסות והתייעצות עם השלטון המקומי. בסוף, ראשי הערים מכירים ויודעים איך לנהל את העיר שלהם. מכירים באילו שכונות יש מגמה של עלייה בתחלואה ומי צריך עזרה כשהוא בבידוד. לאורך כל המשבר, גם כשהייתי שר חינוך בתחילתו וגם עכשיו אני אומר שיש לתת סמכויות לראשי הערים. לשתף אותם בהחלטות, להתייעץ. אנחנו לא יכולים לקבל החלטה מלמעלה למטה ולצפות שההחלטה תתבצע. רק באמון ובעבודה משותפת - ננצח״.

ביחס לחיסונים שהגיעו לישראל אמר השר ''כמי שעובד בשנתיים האחרונות בצמוד לראש הממשלה נתניהו ורואה כיצד הוא פועל ועמל למען מדינת ישראל יום וליל ללא הפסקה, אני מבקש לברך אותו על ההישג של הבאת מליוני חיסונים למדינת ישראל באופן חסר תקדים וקורא לכולנו לתת כתף בתקופה מאתגרת זאת, קורא לכולם ללכת להתחסן ותוך כדי להמשיך לשמור על הכללים וההקפדה על הריחוק עד שנגיע לסוף המשבר הזה''.