נתניהו וגנץ
נתניהו וגנץTomer Neuberg & Olivier Fitoussi / Flash90

מפלגות הליכוד וכחול לבן החליטו לקדם בהסכמה הצעת חוק שלפיה יועבר תקציב המדינה לשנת 2020 עד ה-31 בדצמבר 2020, ותקציב המדינה לשנת 2021 יועבר עד ה-5 בינואר 2021.

לפי הצעת החוק, אם לא יועברו תקציבים אלו עד למועד הנקוב הכנסת תתפזר והבחירות יתקיימו ב-23 במרץ 2021.

הצעת החוק נועדה לאפשר דיאלוג בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ עד יום שלישי בערב. הכנסת תפוזר אוטומטית במידה ולא יגיעו להסכמות.

מהליכוד נמסר: ''אם מישהו מאמין שנסכים לחזור ל'ממשלה בתוך ממשלה' - הוא חי בסרט''. בכחול לבן השיבו: ''אם מישהו חושב שכחול לבן תסכים לדריסת רגל של נאשם בפלילים בנושא מינוי שופטים וגורמי אכיפת חוק - הוא חי בסרט''.

ממוקדם יותר נמסר מכחול לבן: ''נתחיל בקידום תהליך ובמקביל נמצה את הניסיון להביא לממשלה מתפקדת, עם תקציב שמיליוני ישראלים זקוקים לו כעת, מינויים ושמירה על שלטון החוק והיעדר השפעה של ראש הממשלה על משפטו''.

''אם לא יושגו הבנות במסגרתן ימולא ההסכם הקואליציוני ואזרחי ישראל יזכו לממשלת אחדות מתפקדת שמתנהלת בשיתוף פעולה כנדרש ותוך שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק, נמשוך את הצעת החוק והכנסת תפוזר ביום שלישי הקרוב", הוסיפו במפלגה.

יריב לוין על הבחירות: עוד אין אור בקצה המנהרה

יו"ר ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן תקף את ההסכמות בין הליכוד לכחול לבן וכתב בטוויטר: "גנץ- סמרטוט רב פעמי. ככה זה כשהכיסא לפני הכל''.

ח''כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) תהה איך הקואליציה תעביר את תקציב המדינה בתוך חמישה ימים. ''כחול לבן חזרו הערב על מחויבותם לשמירת הדמוקרטיה, ובאותה נשימה עושים ממנה, מחוקי יסוד, ומהכנסת צחוק, ועכשיו גם מבקשים להעביר את תקציב 2021 בשלוש קריאות בכנסת בחמישה ימים. מעולם לא היה דבר כזה ואין שום סיכוי בעולם לקיים דיון רציני בכנסת בתקציב מדינה בחמישה ימים. דמוקרטיה מוזרה...", כתב סמוטריץ' בטוויטר.

יו״ר סיעת ימינה ח״כ איילת שקד: ''כפי שחזיתי (זה לא היה קשה), התקפלות מפוארת של כחול לבן והעברת תקציב 2020 בלבד. נתניהו וגנץ לוקחים את תקציב המדינה בן ערובה של עסקאות פוליטיות מפוקפקות והופכים את חוקי היסוד לפלסטלינה. לישראל מגיעה מנהיגות חדשה״.