ד"ר מג'יד אל סראח, מומחה למדיניות ציבורית ופעיל חברתי מאיחוד האמירויות, ביקר בימים האחרונים בישראל כחלק ממשלחת משותפת לנציגים מהאמירויות ובחריין שבאה ללמוד על ישראל.

בראיון לערוץ 7 סיפר אל סראח על הביקור שמבחינתו היה היסטורי. "אנשים קיבלו אותנו בביתם והתייחסו אלינו ממש כמו למשפחה. זו היתה חוויה נהדרת. אפילו הזמינו אותנו לסעודת שבת".

אחד מרגעי השיא מבחינתו היה ביקור בכותל המערבי. "יכולנו לחוש בנוכחות אלוקית, יכולנו להרגיש את הקדושה של המקום המיוחד הזה".

"במהלך הביקור", הוא מוסיף, "פגשנו הרבה סטודנטים ובני נוער מישראל שרוצים כל כך בשלום. החשיבות של הביקור הזה היא במפגש הבינאישי ובדיאלוג בינינו".

לדבריו, "ישראל היא מדינה נהדרת. אנשים כאן חיים בדו-קיום, החברה מגוונת וקיבלנו הזדמנות להכיר אנשים שונים מקהילות שונות. אני רואה את מה שמתרחש בישראל ואומר שהשלום לא יהיה רק במזרח התיכון אלא יתפשט לעולם כולו".

עמית דרי שארגן את הביקור במסגרת פרויקט שראקה המשותף לארגון 'מילואימניקים בחזית' יחד עם נציגים אמירתיים ובחריינים מרגיש שהאורחים יצאו מישראל עם מסר מהדהד. "חשוב לנו להראות שישראל רוצה שהשלום יהיה חם ומסביר פנים כדי שאנשים באמת יכירו אחד את השני ושזה לא יהיה דומה לשלום הקר שיש עם מצרים או ירדן".

"שישראלים יוכלו לטייל בנינוחות ברחובות דובאי או מנאמה ושמי שבא מהאמירויות או מבחריין ירגיש כאן בנוח כשהוא מסתובב בלבוש מסורתי", סיכם דרי.