ראש הממשלה נתניהו
ראש הממשלה נתניהוצילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (שני) בפתח ישיבת קבינט הקורונה לזן החדש של נגיף הקורונה שהתגלה בבריטניה.

"ביקשתי את כינוס הקבינט למטרה אחת והיא סגירת השמיים", ציין נתניהו, "מאז הישיבה אמש, המוטציה הולכת ומתפשטת בהרבה מאוד מדינות וברור לנו שאנחנו בתחילתה של התפשטות מהירה מאוד".

לדבריו, "צריך לצמצם ככל האפשר את המסה הוויראלית שנכנסת לארץ, בשעה שבודקים כרגע באנגליה מהו בדיוק הנגיף הזה, האם החיסון עמיד בפניו ועוד שאלות אחרות. כדי לעשות את הדבר הזה אני מבקש לשכפל את מה שעשינו בגל הראשון של הנגיף הקורונה הראשון: לסגור את השמיים במהירות האפשרית".

נתניהו הציע לקבוע, בדומה להחלטה שהתקבלה זמן קצר לאחר פרוץ הקורונה, כי אזרחים זרים לא יורשו להיכנס לישראל.

שר הבריאות אדלשטיין התייחס גם הוא הבוקר למוטציה החדשה ואמר "לגבי הישראלים החוזרים נדרוש בידוד ובדיקות לכל החוזרים מכל המדינות. נשים את הדברים על שולחנו של הקבינט".

לדבריו, "אין שום עדות לכך שהמוטציה עמידה לחיסון. אנחנו עדים לעובדה שקצב ההדבקה עלה. בקבינט הקורונה נראה מה אנחנו כממשלה צריכים לעשות כדי להבטיח שהזן הזה לא יגיע לישראל. אנחנו מודאגים מהכניסה של האנשים מהמדינות האלו וממדינות אחרות בעולם".

בתוך כך מדווח הבוקר משרד הבריאות כי כעשרת אלפים אנשי צוות רפואי קיבלו אתמול חיסון נגד נגיף קורונה, ביום הראשון של מבצע החיסונים 'לתת כתף'.

במשרד מוסיפים כי בימים הקרובים נראה עלייה בקצב ההתחסנות עם התחלת החיסונים בקופות החולים הבוקר עבור בני 60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון.