אילן והילה יפרח
אילן והילה יפרחצילום: ללא

אילן והילה יפרח נשואים כבר 24 שנים ומחזיקים בששה ילדים ונכד מתוק אחד.

אחרי שהשתלמו בעצמם בלימודים מקצועיים, מזה 13 שנים הם תורמים מניסיונם הזוגי העשיר ומדריכים זוגות כיצד ליצור זוגיות בריאה ונכונה, בקרב זוגות צעירים ומבוגרים. "אנחנו קוראים לזה חינוך לזוגיות בריאה ונכונה", אומרת הילה בחיוך.

"אנחנו מרגישים שהרבה פעמים אנשים נכנסים למערכת זוגית או מתקשים להיכנס למערכת כזאת כי יש להם כל מיני דמיונות ופנטזיות לגבי מה הם רוצים או מה הם מחפשים בבן זוג".

מאיפה זה מגיע?

"השפעות. הרבה פעמים הן ניזונות מסרטים וכדומה ולא בהכרח ממה שאנחנו מחפשים וצריכים בקשר אמיתי. אבל בגלל הדמיונות, מזווית ההסתכלות שלנו, הקשר בין מה שדמיינו ובין המציאות הוא מקרי בהחלט.

לפעמים, רוצים מישהו ש'נראה טוב' למשל, אבל יש בעיות במשיכה המינית מסיבות אחרות לגמרי מ'ניראות' כמו זה שלא משקיעים ולא מתייחסים לתחום הזה ולא לומדים אותו כמו שצריך וכן הלאה; הדמיון בתפישות שלנו מגיע גם למקומות כמו חיפוש מישהי שהיא 'יראת שמים' או שיש בה רגישות או עדינות כמו שאנחנו תופשים את הדברים האלה".

לבחון קשר, לא לשפוט בן אדם

בשיעור שתעביר הילה עם בעלה אילן במסגרת 'פרויקט 252' ילמדו השניים כיצד אפשר להסתכל על מה שאנחנו מחפשים ב'קשר זוגי' ולא 'על מה אני מחפש\ת בבן\בת הזוג'.

"יש הבדל גדול בין שני הדברים", מסבירה הילה. "המבט הזה מאפשר לנו לבחון את הקשר ולא את האדם שמולנו. אנחנו לא מנסים לשנות את בן הזוג אלא לבחון את הקשר הזוגי, ששם זו בעצם אחריות שלי ושל הבן זוג. יש לנו השפעה גדולה על איך יראה הקשר שלנו, הרבה יותר מאיך יראה בן הזוג שלנו".

תפישת מערכת יחסים כ'קשר', נוגעת הן לרווקים\ות והן לנשואים\ות.

"לרווקים ורווקות אנחנו מציעים לנסות לבדוק עוד לפני תחילת קשר איזה איכויות אנחנו רוצים בקשר ומה אנחנו יכולים לעשות בשביל זה, בעצמנו. כשבאים למפגשים ודייטים, אנחנו יכולים לחפש ולהזמין סיטואציות שבהן נבחן אם הדברים שאנחנו באמת רוצים נמצאים בקשר.

בשיעור שלנו ננסה להבין מה המשמעות של כל פרמטר ואיך בודקים אם הוא נמצא בקשר וכיצד יוצרים אותו לתוך הקשר. נדריך רווקים ורווקות כיצד לעשות תיעדוף, כי אין 'מיליון דולר'. אני לא יודעת אם 'להתפשר' זו המילה הנכונה, אבל בוא נאמר שלא צריך 'ללכת על כל הקופה' בכל דבר ודבר אלא לבחון מה יותר חשוב.

זה ה'אני מאמין' שלנו בזוגיות ואותו אנחנו מלמדים גם נשואים, צעירים ומבוגרים; צריך לבחון את הקשר ולא את הבן או הבת זוג. אין יכולת לשנות את בני הזוג אלא את הקשר שבו יש לי חלק של לפחות חמישים אחוזים.

זה בירור אחר לגמרי ממה שאנחנו מכירים והוא נוגע למה שמרטין בובר קרא לו 'המרחב הזוגי' - שזה הדבר הכי משמעותי שמלווה זוגות בחיים; איך נראה המרחב הזה? אנחנו רואים שבמציאות הקיימת של אנשים בוגרים, יש אפשרות להזין את המרחב הזה, לשנות אותו ויש פה מבט שמאפשר להשפיע על הקשר ולהפריח אותו, במקום להיות מתוסכלים על איך שהוא נראה".

הרצאתם המקוונת של בני הזוג אילן והילה יפרח בנושא: 'מבחירת בן זוג לבחירת קשר זוגי' תשודר במסגרת 'פרוייקט 252' ביום רביעי הקרוב, ח' טבת (23.12), בשעה 21:00.

להצטרפות לפרוייקט ולצפייה בהרצאה היכנסו