ארגון עזרא
ארגון עזראצילום: ארגון עזרא

גופים שונים בעולם נאלצים להתמודד עם אתגר חדש: כיצד עורכים ראיונות ומיונים למועמדים חדשים לתפקיד בארגון, גם בעידן הקורונה.

פעמים רבות גופים אלו בוחרים לקיים את המיונים בזום בצורה חד ממדית המשפיעה על היכולת של כל מועמד להביא את עצמו לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר מאחר ולא תמיד ניתן לראות ולהבין מי עומד לפניך ואת נקודות החוזקה והחולשה דרך מצלמה.

החוויה הזו מלחיצה מועמדים רבים וגורמת להם לעיתים להרגיש כי לא שווה לעבור אותה. הדברים מקבלים משנה תוקף במיונים לשירות לאומי, משום שהמועמדות הן חסרות ניסיון במעמדים מעין אלו. לכן, תנועת עזרא הבינה כי נדרש שינוי בעניין זה והחליטה על קונספט חדש שמתאים יותר למצב היום - מיונים היברידיים.

בשלב הראשון התקיים בשבוע שעבר יום מיונים וראיונות מקוון. עוד לפניו קיבלה כל מועמדת לתפקיד מרכזת סניף לשנה הבאה ערכה אישית עד הבית – ובה חומרים שונים ומשימות שאת חלקן היא הייתה צריכה לבצע עוד לפני היום עצמו.

ביום המקוון נערכו פעילויות הכרות, משימות דינמיקה קבוצתית ואישית, סימולציות ועוד. ביום זה השתתפו עשרות רבות של בנות. בשלב השני מי שעברה את היום הראשון בהצלחה הוזמנה ליום גיבוש ואתגר בשטח שהתקיים אתמול (א') בגני יהושע.

אל יום זה כאמור הגיעו עשרות הבנות ובו נכללו משימות שונות שמטרתן להתחיל לגבש את הבנות יחד ולהוות קבוצת שייכות לקראת השנה הבאה במקביל לאפשרות להכיר אותן בצדדים נוספים ובהתמודדויות אחרות שפחות באו לידי ביטוי באמצעים מקוונים. הבנות המשיכו בקבוצות קטנות אותן הכירו כבר ביום המיונים. יום הגיבוש נערך לפי כל הכללים של משרד הבריאות.

שאול דה מלאך מזכ"ל התנועה: "לדבר על משבר כעל הזדמנות יכולה להיות קלישאה שחוקה, אבל חבורת העזראיות שעברו את התהליך לקראת השירות הלאומי המשמעותי ביותר שניתן לעשות הן פשוט הוכחה לעיקרון הזה. יומיים שלא רק מלמדים מי הן הבנות ולאן הן מתאימות, אלא גם מחברים את כל מי שמוכשר לכך לשפה הרעיונות והרוח התנועתיים. מגיע פרגון אדיר לצוות משאבי האנוש בתנועה שמוביל את התהליך".