ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, סיפר בצהריים (שני) בשיחה עם ערוץ 7 על הרגעים בהם הגיע לבית משפחת הורגן לבשר לבני המשפחה את הבשורה הנוראה על רצח האם, אסתר הי"ד.

"הגעתי יחד לבית המשפחה עם רב הישוב הרב עוזיאל, הרב האזורי של ישובי צפון השומרון, וכן יחד עם נציג צח"י (צוות חוסן ישובי) ובפינו הבשורה האיומה", סיפר.

"אין מילים לתאר את התחושה שלי כראש מועצה שצריך לעמוד מול תושבים שלו ובעצם לומר שנכשלנו. אני נכשלתי, מדינת ישראל כולה נכשלה בהגנה על הדבר הבסיסי ביותר שהיא מחויבת לתת לתושבים שלה שזה הביטחון שלהם", ציין דגן.

ראש המועצה הוסיף, "אני כמובן מסתכל על המשפחה האצילית והצדיקה הזאת, משפחה שכולה חסד ואנו צריכים כולנו לחשוב על הכאב שלה, כאב של משפחה שעולמה חרב עליה כאשר אם המשפחה, סבתא צעירה בת 52 יוצאת לג'וגינג, לספורט, לרוץ במרחק של שתי דקות מהבית של המשפחה בישוב טל מנשה, בחורשת היער ונרצחת באכזריות ברברית".

"אני יכול לומר שהרבה שנים אני זוכה לפעול בשומרון, זכיתי, ברוך ה', לימים שמחים של בניין הארץ, ולצערי גם לימים קשים של פיגועים. אינני זוכר פיגוע ורצח אכזרי וברברי כמו הרצח הזה, לפחות מאז הרצח של חמשת בני משפחת פוגל באיתמר", אמר.

בהמשך הדברים הדגיש דגן, "אנחנו קודם כל מחבקים את המשפחה היקרה הזאת, ויחד איתם את קהילת טל מנשה, קהילה מיוחדת מאד, משפחתית מאד, בצפון השומרון".

"אני באופן אישי, ואני חושב שרוב עם ישראל איתי, שולח שני מסרים ברורים:

אני שולח מסר לבנימין נתניהו, ראש הממשלה, באמירה ברורה: עם ישראל מצפה לאור, לתוספת אור. הם באים לעשות חושך ואנו צריכים להוסיף אור של בניה, של בתים חדשים. זה המסר הנחוש ביותר כלפי אויבינו הטרוריסטים הנאלחים הללו.

והמסר השני, מנגד, לברברים מהרשות הפלסטינית, והוא מאד פשוט:

לעולם לא תנצחו אותנו. אנחנו לא נישבר, אנחנו חזקים יותר מכם, כי אתם בחרתם במוות ואנחנו בחרנו בחיים. אתם רוצחים כמו אנשי מערות מלפני 3,500 שנה בברבריות, ואנחנו חיים ב2020.

אנחנו עם האמונה שלנו, ועם העשייה הציונית כאן בשומרון ננצח, נבנה את השומרון ואת כל המקומות האחרים בארץ ישראל. אנחנו ננצח!", חתם דגן