אופיר אקוניס: "הרצח המזעזע לא יחליש את אחיזתנו בארץ"

השר אופיר אקוניס ביקר היום בבית אל ושוחח עם ערוץ 7 על הרצח של אסתר הורגן הי"ד, על המשא ומתו בין הליכוד לכחול לבן ועל הביקור בבית אל.

השר התייחס בתחילת דבריו לרצח הנורא של אסתר הורגן הי"ד ביער ריחן בצפון השומרון, "הרצח מזעזע קודם כל ברמה האנושית, מעורר סלידה וחלחלה אצל כל בן אנוש".

"אני מצפה שבמהירות האפשרית הרשות הפלסטינית ומי שאחראי, והאחריות היא תמיד של הרשות הפלסטינית, לגנות במלוא חומרת הגינוי ולסייע גם בתפיסתו של המחבל המתועב הזה כדי שישלם את המחיר אותו הוא צריך לשלם על רצח אישה. אני משתתף כמובן בתנחומים למשפחה", הוסיף השר.

לדבריו, "אם מישהו חושב, מבין אויבנו הקרובים או הרחוקים, שמעשים מכוערים ומתועבים כאלה לרגע אחד יחלישו את אחיזתנו בארץ ישראל, אז הם טועים טעות מרה. פיגועים כאלה אינם מחלישים אותנו, הם מחזקים את אחיזתנו בארץ ישראל כולה, לנוכח ההתפתחויות הבינלאומית אני רוצה לבוא ולומר, גם אם יבואו שיחשבו שיש צורך או רצון כלשהו לחדש את מתווה שתי המדינות לשני העמים והקמתה של מדינת טרור פלסטינית השטח הזה, גם הם טועים טעות חמורה. הדבר הזה לא יקום ולא יהיה אנחנו נאבק בכך".

לשאלה כיצד מצליחים עכשיו בליכוד לזרז את אישור התקציב למרות שטענו שהדבר לא אפשרי, השיב השר אקוניס, "את כל השאלות שלך אתה צריך להפנות לסיעת כחול לבן או מה שנותר מכחול לבן, אני כבר לא עוקב אחרי ההתפתחויות שם. זה גם פחות מטריד אותי כי מהתסריט הזה בדיוק התרעתי ערב מערכת הבחירות. חוסר מנהיגות, מקבץ של אנשים שאין ביניהם שום חוט מקשר מבחינה אידיאולוגית ורעיונית, שכל האג'נדה שלהם היתה רק לא ביבי ולהחליף את שלטון הליכוד, לכן כאשר מגיעים למעשים הדבר מתפרק".

"אני אומר במשך שבועות ארוכים, לא נדרשות בחירות, הבחירות האלה מיותרות ובזבזניות. מה כן נדרש? להעביר את תקציב 2020 קודם כל ובשלב הבא גם את תקציב 2021. אם כחול לבן החליטה סוף סוף להיענות בדקה ה-90, ובסוף כל מה שאמרנו התקיים, קודם כל נעביר את תקציב 2020 בנפרד ולאחר תקופה מסוימת את תקציב 2021. מקווה שיהיה לזה רוב הערב במליאת הכנסת", הוסיף אקוניס.

אקוניס דחה את הטענה כי השינוי בעמדת הליכוד מתמיכה בבחירות להתנגדות אליהן נובע מחשש ממפלגתו של גדעון סער העומדת בסקרים על כ-20 מנדטים, "מדיניות הליכוד, ואתה יכול לשמוע אותי פעם אחר פעם הייתה מאוד ברורה, הליכוד התנגד לבחירות מוקדמות עובדה היא שהצבענו בקריאה טרומית נגד פיזור הכנסת, משמעות ההצבעה שלנו היא שאנחנו מתנגדים להקדמת הבחירות. אפשר ספינים וסחרירים באולפנים, אבל בסוף הדבר נבחן בהצבעה".

"אני הצטערתי מאוד על פרישתו של גדעון סער, על עזיבתו את תנועת הליכוד, אבל אני מזכיר שבמהלך ההיסטוריה רבים עזבו את הליכוד, היו גם שחזרו במהלך השנים, אני חושב שאם יכפו עלינו בחירות, יכול להיות שזה עוד יקרה, מעמדו של הליכוד בדעת הקהל בישראל הוא איתן, מעמדו של ראש הממשלה כאיש המתאים ביותר להוביל גם את הממשלה הבאה הוא יותר מאיתן, כולם רואים את הדברים, כולם רואים את המנהיגות, אין כל צל של ספק שגם הממשלה הבאה תהיה ממשלה בראשות הליכוד, ואני לא בטוח שבמספרים יותר קטנים מהמספרים שראית בבחירות האחרונות", ציין השר.

בסיום דבריו התייחס לביקור בבית אל במהלכו סייר באתר חלום יעקב ובחפירות הארכיאולוגיות בהן נמצאו ממצאים על יישוב עברי מתקופת בית שני, "המטרה של הסיור בבית אל זה קודם כל לחזק את היישוב ככל יכולתי גם כשר בממשלה, גם בתפקידי בכנסת וכשר לשיתוף פעולה אזורי. אני תומך תמיד בבניה ביהודה ושומרון, מתנגד תמיד להקפאה, הייתי פה גם באירועי מחאה כשהיה צריך למחות, ועכשיו כשר בממשלה אני חושב שמשקלי שאדם שמשמיע את דעתו הלא בלתי ברורה, ומטיל את כל כובד משקלו בעניין, ולשמחתי אנחנו נראה בהמשך בנייה ונדרשת עוד בנייה".