סיון רהב מאיר
סיון רהב מאירצילום: ללא קרדיט

בעולם בלי קורונה, סיון רהב-מאיר הייתה אמורה להיות עכשיו בשליחות ברחבי ארצות הברית וקנדה, מטעם תנועת 'המזרחי'.

אך הקורונה שיבשה את התוכניות, ופתחה אפיקים חדשים. "אחרי שחזרנו לארץ, בעיצומו של הגל הראשון בקורונה, קיבלתי פניות רבות מהורים לבנות מצווה שהתבטל להן האירוע, ליזום איזושהי פעילות מיוחדת לבנות האלו", מספרת רהב-מאיר.

"לשמחתי, תנועת 'המזרחי' הרימה את הכפפה - וכך נולדה תוכנית בת מצווה בזום. התגובות היו מעולות, ולאחר הסדנה הזאת נפתחו עוד שלושה סבבים נוספים, אך הבנות שהשתתפו רצו להמשיך הלאה. כך נולד 'נפגשות' - חוג שבועי לבנות, עם משימות, אתגרים, מפגשים עם דמויות מעוררות השראה ולימוד משותף של מיומנויות חברתיות ותקשורתיות.

בחוג, שבימים אלו חוגג חודשיים, משתתפות בנות מכל הארץ והעולם. "גילינו בנות מנויות מקליפורניה, אנגליה ואפילו פינלנד". במהלך החוג, לומדות הבנות יחד את הפרשה, וכמו כן לומדות כיצד לכתוב כתבות, איך לראיין, לנהל ויכוח ולהביע דעה בצורה נכונה. כמו כן, פעם בשבועיים נפגשות הבנות עם דמויות מעוררות השראה - שאותם הן מראיינות בצורה ישירה. "חשוב לנו להפגיש את הבנות עם דמויות מיוחדות. הן כבר נפגשו עם חיים ולדר, חני ליפשיץ והזמרת רוחמה בן יוסף. בשבועות הקרובים הן ייפגשו עם הרבנית ימימה מזרחי, רחל הבר (יו"ר 'מתנת חיים' לתרומת כליה), יעל שבח ועוד.

"מעבר למפגשים האלו - מרגש לראות את הקשרים שנוצרים בין הבנות עצמן. השבוע קיבלנו הודעה מאחת הבנות ב'נפגשות' שהיא חזרה לארץ אחרי 6 שנים באנגליה, ואחד הדברים הראשונים שהיא הולכת לעשות כאן - זה לפגוש את החברות החדשות שהיא הכירה דרך החוג".

לפני חנוכה הוחלט להוציא עלון עם תכנים שנאספו מהבנות, והתוצאה היא גיליון מגוון ומלא בתוכן עם מאמרים, סיפורים ומתכונים - שנאספו יחד לעיתון אחד. בקרוב תחל העבודה על הגיליון הבא, שיכתבו הבנות.

לפרטים והרשמה לתוכנית 'נפגשות' - לחצו כאן.