חיסון לקורונה
חיסון לקורונהצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ד"ר אהרון פלשמן, רופא ילדים ופסיכיאטר ילדים ונוער, מנהל מכון 'למשפחה' בירושלים, מי שעד לא מכבר הטיל ספק רב בחיסוני הקורונה, משנה את דעתו ובראיון לערוץ 7 קובע כי אכן החיסון הוא פריצת דרך, שאין בו סכנה וראוי להתחסן בו.

"עברתי על כל האינפורמציה שנמצאת בהישג יד של רופא כמוני והגעתי למסקנה שיש כאן חיסון עם כיוון חדש, לא מסוכן ומאוד ראוי לנסות אותו. זו דעתי היום", אומר ד"ר פלשמן.

לדבריו, הוא "מסתייג באופן כללי מחדשות וצריך לבדוק את הדברים וכשהחיסון הגיע ולפי הדיווחים אז, היו לי ספקות ואחרי שראיתי את כל החומר הרפואי שאני יכול להשיג, אני חושב שיש כאן חיסון שהוא פריצת דרך מבחינת האסטרטגיה של החיסון ולדעתי זה משהו שישנה לטובה את כל החיסונים מכאן והלאה, ואני לא רואה פה משהו שעלול להיות מסוכן, ודעתי כעת היא כמובן שחיסון הוא דבר רצוי".

על מה שראה באותם פרסומים סיבה לשינוי עמדתו הדרמטית, הוא מרחיב מעט יותר: "עד שנכנסתי לחומר הרפואי לא הבנתי את האסטרטגיה והביולוגיה של החיסון. זו אסטרטגיה חדשה שמעולם לא הייתה. החיסון נכנס לתא כמו שהוירוס נכנס לתא. הוירוס מכניס חומר גנטי משכפל את עצמו בתוך התא. הוא כאילו "חוטף" את המערכת, את בית החרושת של החלבונים שבתא ומשכפל את עצמו.

''החיסון הזה לוקח חלק קטן של החומר הגנטי לוקח חלק קטן של הוירוס, מכניס את זה לתוך התא כאילו זה הוירוס, אבל זה לא כל הוירוס אלא רק חלקיק של הוירוס ומשכפל את הפרוטאין הספציפי הזה בתוך התא שמכיר אותו כזר ומכין את עצמו להיאבק בוירוס וכך "יש לו פור" על הוירוס כי הוא מכיר כבר את המגע עם הוירוס כזר. כשהוירוס יבוא התא כבר מכיר אותו ויודע להתגונן מפניו".

"זו פריצת דרך. מעולם לא היה סוג כזה של חיסון", מדגיש ד"ר פלשמן ומוסיף: "זה אמנם חומר גנטי, אבל זה חומר גנטי של הוירוס והוא לא נכנס לחומר הגנטי של התא. הוא לא ישנה את הגנטיקה של התא. זו אי הבנה של אנשים ששומעים את המילה גנטיקה ומתבלבלים. לכן זה לא מסוכן. החומר גם לא נכנס עם כספית כך שמה שמדאיג הרבה אנשים לא נמצא שם".

"כל אחד יכול לחשוב אם הוא אוהב או לא אוהב חיסונים כשיש להם כספית, אבל כאן זו דרך אחרת שיכולה לשנות את כל החיסונים במשך הזמן. זו אסטרטגיה חדשה", שב ד"ר פלשמן ומדגיש.

באשר להחלטה שלא לחסן נשים בהריון הוא מציין כי קיימת החלטה שלא לאשר באופן גורף כל תכשיר חדש ולא מדובר בהחלטה שנובעת מסיכון גנטי כלשהו הנוגע לחיסון הקורונה. "כך התרשמתי וזה הרגיע אותי. אני אדם סקפטי מאוד בהרבה דברים שנוגעים לתעשיית התרופות ולכן חשבתי שאולי עובדים עלינו, אבל בתכשיר הזה אני בטוח וחושב שנכון להתחסן".