משלחת ישראלית-אמריקנית למרוקו
משלחת ישראלית-אמריקנית למרוקוצילום: עמוס בן גרשום לע"מ

נרמול היחסים בין ישראל ומרוקו מתקדם במהירות והיום (שלישי) שבועיים אחרי ההכרזה על המהלך, תמריא משלחת ישראלית-אמריקנית רשמית למרוקו.

בכירים בבית הלבן, בראשות חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ ג'ארד קושנר והשליח המיוחד למזרח התיכון אבי ברקוביץ' ובהשתתפות בכירים במשק האמריקני ושגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן יצטרפו למשלחת הישראלית בראשות ראש המל"ל מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז.

המשלחות יצאו בטיסה ההיסטורית מנמל התעופה בן גוריון לרבאט שבמרוקו. במהלך היממה בה ישהו המשלחות ברבאט יתקיימו פגישות עם בכירים בממשל המרוקני כולל ראש הממשלה והמלך המרוקני. בפגישות יועלו תוכניות לשדרוג מהיר של הקשרים בין המדינות בתחומים כלכליים, תיירותיים וביטחוניים. לצד זאת, תיתכן כבר כעת הכרזה על פתיחת שגרירויות הדדית.

מאיר בן שבת, ראש המל״ל אמר באירוע כי מדובר בטיסה היסטורית, "ההיסטוריה נכתבת לנגד עינינו. אנו רואים בהתגשמות נבואת הנשיא ישעיה: שלום שלום, לקרוב ולרחוק, אמר ה".

אתמול נפגש קושנר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפתח הפגישה אמר נתניהו, "אני זוכר ג'ארד שב-2017, כשהנשיא טראמפ קרא לך לראשונה לקדם את מאמציו להביא שלום למזרח התיכון, כל המומחים לכאורה התנגדו למינוי. אני מבקש ממך לא לקחת את זה אישית. הם עושים את זה גם לי. כעת אנחנו יכולים להגיד שאותם מתנגדים טעו".

"במהלך השנים פגשתי אנשים מוכשרים ממדינות שונות שניסו לקדם שלום במזרח התיכון. רבים מונו על ידי ממשלותיהם, חלק מונו על ידי ארגונים בינלאומיים וחלק מינו את עצמם. לכולם היו ערכים וכוונות נעלים. כולם לחמו להותיר את חותמם, אך רק מעטים נחלו הצלחה גדולה ממך ג'ארד", הוסיף ראש הממשלה.

לדבריו, "יוזמת אברהם לשלום של הנשיא טראמפ כבר יצרה סדרה שלמה של פריצות דרך: שלום עם איחוד האמירויות הערביות, עם בחריין, עם סודאן וכעת שלום עם מרוקו. אלה ארבעה הסכמי שלום בחודשים ספורים ויהיו עוד. אני מאמין שיהיו עוד רבים אם נפעל בהתאם למדיניות הזאת. ובעשייה זאת, חיזקת שוב בהצלחה מנהיגות אמריקנית במזרח התיכון. בעשיית השלום הגברת מאוד את מעמדה של ארצות הברית באזור".

בנוסף לקידום שלום בין מדינות ערביות לישראל, היה לך תפקיד רב חשיבות בתכנית השלום של הנשיא טראמפ. זו תכנית השלום המציאותית היחידה שהוצגה עד כה. היא עונה על האינטרסים הבסיסיים של הביטחון הלאומי של ישראל. אתה יכול להיות גאה בתרומתך לנרמול היחסים בין ישראל לעולם הערבי והמוסלמי ולשלום במזרח התיכון", סיכם ראש הממשלה.