אהוביה סנדק
אהוביה סנדקצילום: באדיבות המשפחה

ארבעת פצועי התאונה בבנימין בה נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל לאחר ששוטרים ניגחו את רכבו במהלך מרדף משטרתי, יובאו הבוקר (שלישי) לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה.

החקירה בעניינם של הפצועים הועברה מימ"ר ש"י לימ"ר ת"א, וזאת בעקבות פתיחה של המחלקה לחקירות שוטרים בחקירה כנגד שוטרי ימ"ר ש"י המעורבים בהריגתו של הנער בתאונה.

את הפצועים ייצגו עו"ד נתי רום ועו"ד עדי קידר מארגון חוננו אשר צפויים לדרוש בדיון את שחרורם של הנערים.

"פצועי התאונה המחרידה עדיין מוחזקים במעצר על ידי משטרת ישראל. מדובר בארבעה צעירים חלקם קטינים, שעברו טראומה קשה ביותר", אומר עו"ד קידר.

קידר סיפר על העברת התיק מימ"ר ש"י ליחידה אחרת: "התבשרנו שתיק החקירה הועבר מימ"ר ש"י לימ"ר ת"א, כולנו תקווה וציפייה כי העברת התיק לידיים נטרליות תוביל לשחרור מהיר ומיידי של החשודים, ואולי גם תחזיר את הפרופורציות של חקירת תיקים בכלל לידיים נטרליות.

"להבדיל מימ"ר ש"י שהתנהלותם הקיצונית היא לא רק בנהיגה הפוחזת אתמול במהלך המרדף, אלא במהלך כל השנים הללו שהם עסוקים אך ורק במרדף נגד יהודים ולצערי גם בעקיפין מחזקים את הטרור, שכלפיו אין שום תגובה. מקווים שהפרופורציות יוחזרו ויביאו לשחרורם של הילדים הללו שצריכים בראש ובראשונה להתאבל על מות חברים", הוסיף קידר.