ברק חירם
ברק חירםצילום: דובר צה"ל

מפקד חטיבת גולני אלוף משנה ברק חירם שיגר אגרת ללוחמים ולמפקדים בחטיבה, שבה התייחס להחלטתו להדיח את לוחם גדוד הסיור שלא פתח באש לעבר מחבל שיידה בקבוק תבערה בצומת קדומים בשומרון.

"במוצאי השבת האחרונה, לוחם שלנו מהסיירת נתקל במחבל אשר השליך עליו בקת"ב. המחבל הצליח לברוח ונעצר כעבור מספר שעות בפעולה משותפת של הסיירת והשב"כ", כתב חירם.

בתחקיר שהוביל המח''ט התברר כי הלוחם פעל נכון כשהחליט לדרוך את נשקו ולקרוא לחשוד להתרחש. ''הלוחם כשל בכך שלא פתח באש לעבר המחבל ברגע שזה סיכן את חייו והשליך עליו בקת"ב''.

לדברי אל''מ חירם, העובדה שהלוחם ירד לבד לצומת כדי לבדוק חשוד ''הינה תקלה בתכנון ובהגדרת המשימה - של המפקדים''.

''בעקבות התחקיר ולאחר ששוחחתי עם הלוחם, החלטתי להדיח אותו מתפקידי לחימה בחטיבה", סיפר המח''ט חירם, שהורה למפקד הסיירת לנזוף במפקד הצוות ובמפקד הפלוגה על "הסטנדרט הנמוך בו יצאה המשימה".

אל''מ חירם הדגיש כי לא מדובר בהחלטה קלה עבורו, ''שכן הלוחם, אח לנשק ופקוד שלי, הינו חייל טוב שעמד עד היום בכל משימה שקיבל''.

''עם זאת, החתירה למגע והריגת אויב היא ערך יסוד בחטיבת גולני. השתייכותנו לחטיבה החומה הינה סטנדרט מחייב של עמידה במשימה ואחריות מוחלטת לתוצאה בכל מפגש עם אויב. אחריות המוטלת על כל לוחם ועל כל מפקד בחטיבה''.

מח"ט גולני סיים את האגרת במילים: "אני בטוח שאתם שותפים לצער שלי על הלוחם שהודח, לצד ההבנה הבלתי מתפשרת שככה זה בגולני''.