רב הדסה
רב הדסהצילום: אלבום משפחתי

לאחר שהייה ממושכת בבידוד בביתו לאורך השנה האחרונה בימים אלו הרב משה קליין מרשה לעצמו להיות אופטימי, לאחר שהיום קיבל מנה ראשונה של החיסון נגד קורונה.

רב המרכז הרפואי הדסה, שעבר השתלת כליה בדיוק לפני שלוש שנים ובמקביל סובל ממחלת הסוכרת, שמר מכל משמר על בריאותו ועל ריחוק מכל אדם, גם בני משפחתו הקרובים ביותר - ילדיו ונכדיו.

"לצידי לאורך החודשים הארוכים נמצאת רעייתי, ושנינו נמנענו ממפגש עם אחרים, ממש התנתקנו מבחירה. הקושי הוא עצום, ממשפחה שרגילה להיפגש, לחגוג יחד ולהימצא רבות זה בחברת זה, הפכנו למשפחה שנפגשת דרך הטלפון והמסכים.

כל זאת כמובן על מנת שלא לסכן את בריאותי. כמושתל כליה מצבי הרפואי רגיש מאוד ועשוי להשתנות במהירות וכולנו פחדנו שלא נדבק חלילה בנגיף, רעייתי ואנוכי, וחסרה לנו מאוד החברה והמשפחתיות כפי שבנינו וטיפחנו אותה בביתנו טרום הקורונה. המולת הנכדים חסרה בביתנו עד מאוד", אמר.

"כרב של בית חולים בסדר גודל של המרכז הרפואי הדסה, אני מורגל בעשייה שהיא מסביב לשעון - תמיד זמין עבור אנשי הצוות, ההנהלה וכמובן עבור מטופלים מכל קצוות הארץ לייעוץ וליווי בנושאים רבים", הסביר.

לדבריו, "כך המשכתי לעשות, כשאני מוסיף ופועל למען בית החולים מביתי, הכל דרך המכשיר הסלולרי והמחשב. זה לא פשוט וישיבות רבות היו הרבה יותר קלות אילו הייתי יכול להשתתף בהן, אך עשיתי כל שביכולתי על מנת שלא לפגוע בשום נושא שהוא בטיפולי, החל מליווי מטבחי הדסה וההקפדה על כשרויות המזון, דרך ייעוץ והכוונה רבני ועד הטיפול בפניות שונות של רבנים ומטופלים המגיעים אל פתחי באופן קבוע בשגרה".

"היום כשקיבלתי את המנה הראשונה של החיסון המיוחל, אני מלא תקווה חדשה. לאחר היוועצות עם רופאיי- לרבות הרופאים שביצעו את השתלת הכלייה, רעייתי ואני הגענו להדסה בשמחה רבה כשאנו מלאי אופטימיות. אני מחכה לפגוש את הילדים והנכדים אותם לא ראיתי כמעט שנה, וגם את חבריי לבית החולים, צוות העובדים וצוותי הרפואה ויודע שכעת יש אור בקצה המנהרה", ציין הרב קליין.