אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימוס) דוד רוזן, מתח ביקורת חריפה על הפרקליטות שגנזה תיק של אזרחית אך עדכנה את המרשם הפלילי רק לאחר כמעט שלוש שנים.

האזרחית הגישה תלונה לרוזן, וסיפרה כי למרות שתיק החקירה נסגר על ידי הפרקליטות, הדבר הודע לה רק לאחר חודשים ארוכים והתיק נסגר במשטרה רק לאחר כשנתיים ותשעה חודשים.

התיק הפלילי בעניינה של האישה נגנז בפרקליטות כבר בפברואר 2018, ועד למועד תלונתה לנציבות, בחלוף כשלוש שנים, דבר הגניזה לא עודכן במרשם הפלילי, וזאת חרף בקשות חוזרות ונשנות בעניין.

מתגובת הפרקליטות לנציבות עלה כי שרשרת של תקלות טכניות, אשר אינן קשורות לפרקליטות, הובילו לעיכוב הרב שנפל בעדכון גניזת התיק נגד המתלוננת במערכת המשטרתית. עם היוודע דבר התקלה, פעלה הפרקליטות כדי לקדם את הדיווח.

הנציב דוד רוזן ציין בהחלטתו כי התמונה העובדתית שעלתה מבירור קבילת המתלוננת הינה "קשה ומכבידה". לדבריו "אזרחית נורמטיבית נקלעה לאירוע לא לה ובשל השתרכות מקוממת של רשויות האכיפה במדינת ישראל נדחקה לפינה כשענן קודר מכהה את ימיה. מדובר במצב דברים שאין הדעת סובלת".

בהמשך לדברים אלו ציין הנציב בהחלטה כי "מדובר בפגיעה קשה באזרח רק בשל התנהלות משרדית גולשת. מדובר בתקלה שניתן לתקנה תמיד בטיפול נכון".