בריטניה
בריטניהNati Shohat/FLASH90

האם דווקא משפחת המלוכה בבריטניה היא זו שהפרה את החוקים החדשים בעקבות התפרצות הנגיף בממלכה?

על פי ה"מייל אונליין" הבריטי חברים במשפחת המלוכה, שכללו את הנסיך ויליאם דוכס קיימברידג' ואשתו קייט מידלטון, צולמו ביום ראשון האחרון מטיילים בפארק בכפר סנדרינגהאם, מקום הולדתה של הנסיכה דיאנה.

יחד איתם צולמו גם בני משפחה נוספים ובהם דודו של הנסיך ויליאם, הנסיך אדוארד ובני משפחתו. על פי עדי ראיה שתי המשפחות שטיילו יחד כללו יותר משישה אנשים, המגבלה המותרת על פי החוק המקומי.

קבוצות או משפחות המגיעות לטייל בפארק בסנדרינגהאם מתבקשות להישמע להוראות הממשלה ולהימנע מהתגודדות בקבוצות של מעל שישה אנשים, ולטענת עדי ראיה ותמונות שצולמו במקום בני משפחת המלוכה טיילו בקבוצה גדולה מכך.

גורם בפארק סנדרינגהם הגיב לרשת CNN על הטענות ואמר כי "היו רגעים במהלך הטיול בן ה-90 דקות שבהם היה קשה להפריד בין שתי הקבוצות המשפחתיות, במיוחד בצוואר הבקבוק על השביל. שתי המשפחות קיבלו משבצות זמן נפרדות, אחת אחרי השניה, לבקר בפארק רגע לפני שהוא נפתח לקהל הרחב. הן הגיעו, ועזבו בקבוצות המשפחתיות שלהן".

במשרד הבריאות הבריטי הגיבו גם הם לטענות נגד משפחת המלוכה ופירסמו הודעה בה נמסר כי "ניתן להיפגש בקבוצות הגדולות משישה אנשים אם כולם מאותו משק בית או בעזרת כל פטור חוקי אחר".

בריטניה מתמודדות כידוע בימים אלו עם התפרצות מוטציה חדשה ומדבקת במיוחד של נגיף הקורונה, מה שהוביל את הממשלה הבריטית להטיל הגבלות רבות לקראת חג המולד ובהן גם איסור על מפגשים בקבוצות של מעל לשישה אנשים.