בפגישה עם מלך מרוקו
בפגישה עם מלך מרוקוצילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

המשלחת הישראלית למרוקו בראשות ראש המל"ל מאיר בן-שבת, שיצאה בשליחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבה הבוקר (רביעי) לארץ.

במהלך הביקור נחתמה הצהרה משותפת על כינון היחסים בין ישראל למרוקו; נציגות רשמית תיפתח בישראל בתוך כשבועיים.

מפגש מסכם של הביקור התקיים אמש בחצות בהשתתפות ראש המל״ל מאיר בן-שבת, היועץ הבכיר לנשיא ארה"ב ג'ארד קושנר, שר החוץ המרוקני נאצר בוריטה ויועצו של מלך מרוקו פואד אלהימה.

במהלך הביקור נפגש ראש המל"ל בן-שבת עם מלך מרוקו מוחמד השישי, אותו הזמין בשם ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור בארץ. כמו כן, נועד ראש המל"ל עם שר החוץ המרוקני נאצר בוריטה ועם יועצו הבכיר של המלך פואד אלהימה.

בנוסף, נחתמו ארבעה הסכמי שת"פ ומזכרי הבנות בין ישראל למרוקו בנושאי תעופה אזרחית, פטור מוויזות למחזיקי דרכונים רשמיים, מים והגנה על השקעות. כמו כן, סוכם כי נציגות רשמית מטעם מרוקו תיפתח בישראל בתוך כשבועיים.

ראש המל"ל מאיר בן-שבת אמר עם נחיתת המשלחת: ״אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על הזכות לעמוד בראש המשלחת הישראלית למרוקו. שבנו הבוקר מביקור מוצלח ביותר ברבאט, המתקיים פחות משבועיים לאחר ההודעה על כינון היחסים בין שתי המדינות.

''נציגות רשמית מרוקאית תיפתח בתל אביב בתוך כשבועיים וכבר חתמנו על הסכמים ראשוניים שיחלו ליצוק תוכן ממשי לשת"פ בין המדינות. היחסים עם מרוקו מתקדמים במהירות והם יהיו מלאים, עמוקים, הדוקים, חמים וידידותיים מאוד", הוסיף בן שבת.