אביב כוכבי
אביב כוכביצילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, גינה אחר הצהריים (רביעי) את תקיפת האלוף יואב סטריק במהלך הפגנת הפלג הירושלמי אתמול בירושלים.

כוכבי אמר בטקס סיום קורס-טיס 181: "מקרה כפי שהתרחש אתמול, בו הותקף אלוף בצה״ל אשר כל חייו לוחם למען כל אזרחי מדינת ישראל הוא מעשה חמור ביותר, המהווה חציית קו אדום, וראוי לגינוי.

"אנשי הפלג הירושלמי אשר תקפו את האלוף, תקפו את מי שמגן עליהם, תקפו את מי שמאפשר להם חיים בביטחון ותקפו את צה״ל. הם הפגינו בחוצות אבל למעשה הפגינו אובדן ערכים וכפיות טובה, ורמסו מצווה חשובה ומרכזית. המקרה צריך להוביל אותם לחשבון נפש, שלהם ושל מנהיגיהם".

כוכבי פנה אל הטייסים החדשים, "אתם המשיכו להתרכז בהגנת העם, בהגנת כל חלקי העם. אנחנו זוכרים ומטפחים את היותנו עם אחד, ועושים כל שניתן שגם יהיה מאוחד. אתם הטובים ביותר, ומצטרפים לחיל האוויר הטוב ביותר".

יואל סטריק
יואל סטריקצילום: דובר צה"ל

כאמור, מאות מפגינים חרדים מהפלג הירושלמי חסמו אמש (שלישי) את הכניסה לעיר ירושלים במחאה על מעצרו של תלמיד ישיבה שלא התייצב בלשכת גיוס.

האלוף יואל סטריק, מפקד זרוע היבשה, נקלע למקום בשוגג. המפגינים שזיהו אותו, התגודדו סביב מכוניתו ואיימו לפגוע בו. צוות של יס"מ ממשטרת ירושלים בפיקוד קצין הצליח לחלץ אותו ממכוניתו ללא פגע. דובר צה"ל מסר כי בניגוד לפרסומים האלוף לא שלף אקדח במהלך האירוע.

שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, הגיב לאירוע החמור: "בטלנים שמתנגדים לגיוס מנסים לפגוע באלוף בצה״ל וכולם שותקים".

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, פרסם הודעה בה הוא "מגנה בכל תוקף את ההתנהגות הפרועה ושלוחת הרסן כלפי מפקד זרוע היבשה שהתרחשה היום בירושלים".

"אלוף יואל סטריק פועל במשך עשרות שנים למען הגנת המדינה ואזרחיה ובכלל זה הגן לאורך השנים גם על אזרחים מהקבוצה שנהגה באלימות באירוע. הרמטכ"ל מוקיע ומגנה בחריפות כל סוג של אלימות כלפי לובשי מדים, העושים לילות כימים להגנת אזרחי המדינה", הוסיף כוכבי.