הזמרת הישראלית ריקה זראי, שהתגוררה בצרפת מאז שנות ה–60, הלכה לעולמה בגיל 82.

בשגרירות ישראל בצרפת ספדו לזראי ואמרו "היא שרה על ישראל וירושלים בתשוקה ובמסירות. היה לה אחד הקולות היפים ביותר". שגריר ישראל בבלגיה ציין כי זראי היתה "שגרירה אמיתית של השירה הישראלית באירופה במשך שנים רבות".

זראי נולדה בירושלים כריקה גוזמן, למדה פסנתר באקדמיה למוזיקה וחינוך, ועבדה כמורה לפסנתר. היא נישאה למלחין יוחנן זראי ונולדה להם בת - יעל. בני הזוג הגיש תוכניות זוגיות ברדיו קול ישראל.

זראי הופיעה במחזות זמר ובהצגות רבות, היא שירתה בצה"ל כמדריכה קולית בלהקת פיקוד מרכז. זראי שרה בצרפתית, עברית, גרמנית ואנגלית.

לאחר שהתגרשה מזראי והתחתנה עם המוזיקאי הצרפתי ז'אן-פייר מנייה, ריקה עברה לצרפת והתגוררה שם עד יום מותה.

בריאיון ל"ידיעות אחרונות" ב-2008 סיפרה כי "כשבעלי לשעבר ואני התגרשנו, הוא הגיע לארץ, התראיין לעיתון, ואמר שם שזרקתי את הדרכון הישראלי שלי, שאני מתכחשת לישראליות שלי ושאני לא מדברת עברית. הוא פשוט שיקר ללא הפסקה. כתוצאה מזה הציבור בארץ התקומם ויצא נגדי, והיה לי מאוד-מאוד קשה עד שחזרתי לפה ונתתי ראיון שהסביר שהכול שטויות".

היא סיפרה אז: "מכרתי עד היום 27 מיליון תקליטים ברחבי העולם והיו לי 18 שלאגרים ברדיו, אני בטוחה שאם הייתי נשארת בארץ לא הייתי מגיעה לכמות הזאת, כי אין אף אחד בארץ שמגיע לממדים כאלה. מה לעשות, המטרה שלי הייתה להיות מפורסמת, להיות ידועה - ובזה הצלחתי".